Hur hanterar man övergång till vintertid?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
byron

Hur hanterar man övergång till vintertid?

Inlägg av byron »

Har försökt söka på forumet efter detta, men hittar ingenting...
Har ni tips på hur man hanterar övergången till vintertid?! :-)

Vi kämpar fortfarande med för korta nätter och för tidiga mornar och sonen vaknar någon gång mellan 06-07.
Han ska ha 11-timmarsnätter mellan 20-07 är det tänkt. (han somnar bra och sover (oftast) fram tills morgonen, men ibland blir det bara 10 timmar i sträck sen går det inte att få honom att somna om på flera timmar. Har testat att lägga 30 min tidigare, men då vaknar han också 30 min tidigare...)

Vad gör man när man går över till vintertid?
Tänk om han vaknar kl 06 på söndag - fast då är kl bara 05 eftersom vi ställt om klockan?! Och när ska han egentligen läggas på kvällen sen, enligt klockan (20.00) eller "hans" tid (21.00)?
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Hej byron :!:

Vi är så bekväma i vår familj att vi har viner- och sommartid till barnen; på somrarna lägger de sig 20 och kliver upp sju, och på vinter lägger de sig 19 och stiger upp sex. Funkar ypperligt och passar oss jättebra!

AW har skrivit det här, finns i verktygslådan under shn-fliken:
:arrow: http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... idskillnad

Jag vet att många väljer att genomföra tidsändringen bara rätt av och har man rätt Attityd brukar det funkar jättebra, andra väljer att förskjuta med en kvart / halvtimme i taget under några dagar.

Du får fundera på vad som passar er bäst och så genomföra med Attitydkoftan på :wink: :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "