Hur hjälpa en 20-måning?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Låter bra!

:idea: Gå in och byt blöja på Kråkan innan du går och lägger dig! Det fixar du med ett raggarbyte :shock: :roll: :wink: i sängen (utan att tvätta lilla rumpan - bara byta blöja).! När du byter så är du precis lika handfast som i vanliga fall - då känns händelsen bekant och barnet reagerar inte. Varning för att "smygbyta" alltså! Skulle han mot förmodan trixa lite så lägger du bara till rätta igen och UT med ramsan så löser du det!
Eta

Inlägg av Eta »

:D Ja, det var ju en variant jag inte hade kommit på själv, det kan jag lova! :idea: Det måste jag absolut pröva i kväll! TACK!
Snart uts?vd ;) mamma till
Storebror f?dd april 2002 och
Lillebror f?dd december 2003
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ibland så ser man inte skogen för alla träden.... :wink: :lol: !
Eta

Inlägg av Eta »

:D Tyvärr hjälpte det inte att se skogen heller... eftersom Kråkan uppenbarligen inte kissar så mycket på kvällen. Blöjan var helt torr när jag skulle gå och lägga mig :)

Men men... det är som sagt bagateller i sammanhanget ändå :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Ok - det kallas Livet!
Eta

Inlägg av Eta »

:-s ](*,) #-o :shock: :roll: :-$

Äsch då! :mrgreen:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol:
Eta

Inlägg av Eta »

](*,)
Nä, nu tror jag att vi har hamnat på någon utbildningströskel eller nåt :roll: :( Två nätter i rad har Kråkan varit vaken 1-1½ timme och bara frågat och frågat och frågat. Sen vaknar han 45 min "för tidigt" så vår frukost/duschtid går åt till att ramsa :? :shock: Inte får vi honom att somna om heller :cry: :oops: I natt var det nära att jag gjorde det förbjudna :evil: och tog upp honom, men jag lyckades hejda mig :wink:

Ska det vara så här :?: :o
Eta

Inlägg av Eta »

:oops: :sleep:
Inne på hårdträning för tålamodet nu... :evil: I morse var det mycket nära att jag tog fram nappen igen - bara för att få lite tyst på honom :-#
[-X Jag lyckades hejda mig dock! =D> och det var jag ju rätt nöjd med. Men Kråkan fick mer eller mindre somna om av sig själv - vilket han faktiskt gjorde - för jag måste gjort något drastiskt fel med ramsan - han blev bara argare och argare när jag ramsade :?
Hjälp!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Se vad DU utvecklas och lär dig!

:idea: Du ska nämligen backa på ramsan - annars blir den underhållning.... Ge honom tilltro att somna om själv och bekräftelseramsa "bara". Se på resultatet :D !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"