Kära ni!
På tok för lång tid ifrån The forum har gått och jag kände nu när jag satt och läste massa trådar att gud vad detta är guld! Guld guld guld. Vilka kloka päron man hittar här och vad kul det är att läsa allt. Och jag vill så gärna ge tips och råd också men gud man känner sig ju fortfarande som en total gröngöling, första dag i skolbänken, typ! Får för mig att jag kan ge råd som total havererar något.

Men bättre tider stundar, ska inta attityden av att alla kan bidra med någonting. Självförtoende upp!
Tack Fanny för tipsen om slurk, vi har i dagsläget börja ge godnattslurken gående för att sedan övergå till upprätt ställning, funkar oftast!

Ruggans kul att följa din tråd för övrigt!
Angående
SCHEMA
I nuläget har vi i princip (borde nu övergå till "helt" ist för "i princip" för att stärka attityden) spikat ett schema och köttis blir numera trött som efter ett rejält gympass (som om jag skulle komma ihåg hur detta känns, stort HAHA) på samma tider varje dag. Somnar för natten utan gnissel för det mesta och sover sina lurar (dock med mer eller mindre långa inslag av vagning och gungning) enligt schemat. Slutat vakna på okristliga tider nu efter snuvan (alltså köttis). Så allt är fine and dandy. Men gnället vid mat återstår. Visserligen går det upp och ner. Oftast funkar lunch- och mellisflaskan fint men frullen och kvällsslurken är knepigare. Funderar på om han helt enkelt är jävligt uttråkad av flaskan. Han får ju lite gröt ibland och lite puré här och var men vi har varit sjukt inkonsekventa med det. Han gillar det och kanske borde man helt byta ut några flaskmål mot annat käk? Idéer någon?
Kan också vara så att jag blir så överfokuserad på att sötnosen ska ha i sig viss mängd varje dag att jag skapar ett problem av typ ingenting

Man är ju för tusan olika hungrig varje dag.
Nu kom jag på en fråga jag vill slänga ut
Tror vi vill byta till sittinsatsen i vagnen eftersom Jalle KRÄVER att bättre kunna se sin omgivning när vi är ute på våra äventyr. Provat buffa upp med kuddar och grunkor men nej nej. Men för tusan om jag byter till sittinsats kan han ju inte sova på mage (som jag ju kan tacka AW och alla kloka forumister för att jag insåg leder till så mycket bättre sömn

)
Alltså vad gör man? Ibland känner man sig så korkad.
Hejsvejs på er och tack för att ni finns!