Då måste jag ju fråga vad du tror att de vet och inte vet.miar70 skrev:Jag tycker helt enkelt att "de" (läkare, forskare - vad vet jag?) vet för lite om det här vaccinet för att jag skulle välja att spruta in det i mina barn eller mig själv.
Vilka kunskaper anser du att de saknar?
Å andra sidan lärde sig ju läkemedlsforskningen ett och annat av den skandalen. Idag släpps inget till gravida, oavsett hur säkert det kan vara, om man inte har gjort oerhört omfattade studier. Jag tycker personligen att försiktighetsprincipen från läkemedelsföretagen är på tok för långtgående idag, men det är en annan diskusion.Jag är helt säker på att neurosedynet också var "helt säkert" enligt expertisen när det kom, så jag tror på att man ska lyssna till sin egen övertygelse. För mig är det helt grejt att de som vill vaccinera gör det, men jag tycker också att vi som väljer bort vaccinet ska kunna göra det utan att skuldbeläggas. För mig uppväger fördelarna med att inte vaccinera mot att vaccinera!
Ptja, jag kommer alltid att tycka att det är osolidariskt att låta bli att vaccinera om man riskerar att föra smitta vidare. Om man inte gör det spelar det ju ingen roll. Jag vet inte om det är att skuldbelägga, men det var kanske inte mig du tänkte på...