skrik och oro

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Låst
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jo du och jag misstänker att du fått tag på en riktigt riktigt fin kurarängel, var rädd om henne.

Lycka till och rapportera gärna om hur det går.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Mian71
Inlägg: 296
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 20:43

Dock en snabb fråga..

Inlägg av Mian71 »

Ja, jag har funnit en "kurar ängel" :-)
Har dock en fråga och jag frågar bara för att få se vad ni anser.

Kur start 16 oktober.
Då min dotter är " nappknarkare" ryker den
In i eget rum med spjälis
natt mål 23 och 3 försvinner.

Kan det bli förmycket på en gång? Eller fixar en 4 1/2 månads det.
Nu kan ju jag fråga min " kurare" om det , men vill ha lite vad ni tror också.

Kramelikram

PS. fick nattvak i natt.. en kompis kom.. jag i med öronproppar och sov i 7h- PANG.. första gången på hela tiden.. vilket gör mig ännu mer peppad att snart snart snart.. så kommer mina nattpass vara öööööver Ds
En liten född 00
En "lill liten" född 09
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Dock en snabb fråga..

Inlägg av miar70 »

Mian71 skrev: Kan det bli förmycket på en gång? Eller fixar en 4 1/2 månads det.
Nu kan ju jag fråga min " kurare" om det , men vill ha lite vad ni tror också.
Visst fixar en 4½-månaders det! Alla förändringar över ett bräde när man ändå är igång, enklast både för barn och föräldrar!

Varmaste lycka till!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Absolut, håller med Miar70, det är bara att göra alla förändringarna på en gång så är det gjort. Liten accpeterar det eftersom ni kommer bekräfta att det är så det ska vara.

Kör på nu.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
KullaGulla
Inlägg: 66
Blev medlem: ons 07 nov 2007, 11:45

Inlägg av KullaGulla »

Hej Mian71!

Jag har precis som du liknande situation med min lilla som är född den 28 maj och jag har därför följt denna tråd med spänning! Jag tänkte också köra en liten minikur på fredag den 16.e och jag delar gärna funderingar etc med dig! Du kan läsa min tråd "Är vi på väg åt fel håll-ska jag agera nu?" under späda barn och små. Mina senaste inlägg där handlar om just uppvaknande under nätterna.
Skicka mig ett PM om du vill prata lite! :D

Hälsningar KullaGulla
Storebror född 2007-05-06
Lillasyster född 2009-05-28
Mian71
Inlägg: 296
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 20:43

Inlägg av Mian71 »

Har skickat dig ett pm

Ska läsa din tråd genast!

Kram
En liten född 00
En "lill liten" född 09
Mian71
Inlägg: 296
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 20:43

I kväll startar vi kuren...

Inlägg av Mian71 »

Hej vänner!
I kväll startar vi kuren med min lilla prinsessa! Inte en dag för tidigt!!
De senaste nätterna har jag bokfört alla hennes uppvak och rekordet för en natt under 4 nätter var ett uppvak på 19ggr bästa natten var 12 uppvak..!

Snart kommer min kurar ängel och hon ska vara med under kvällen och sen får jag gå hem till en kompis och sova så jag kan vara " lattjo mamma" i morgon. Dock är jag mycket glad över att min lilla fina flicka anammar redan rutinter och schema som jag ristat i sten på dagarna.
Har kört senhårt. Och tydligen är halva jobbet gjort på grund av det?!

Jag ser framemot att faktiskt snart kunna få kraften tillbaka och njuta av min föräldarledighet. Att inte vakna varje morogon och tänka " hur fan ska jag ta mig igenom den här dagen" !

Vill också tillägga att BVC stöttar mig med SHN kuren och tycker att det är helt rätt! :D

/Mian
En liten född 00
En "lill liten" född 09
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:thumbsup:

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Håller tummarna för er i natt och kommande nätter! Det här kommer att gå finemang :wink: :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Mian71
Inlägg: 296
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 20:43

Inlägg av Mian71 »

:D
Oj, det gick över förväntan. Nu har inte jag min kurares anteckningar här..
men hon gick igenom i morse. Det blev en LÅNG BUFF till att börja med och lilla vännen var SKITFÖRBANNAD. Men sen blev aldrig buffarna så långa igen.
( vill ni ha redogörelse i tidschemat? jag kan fråga henne om jag får lägga ut detta här sen.. )
Vilken HÄRLIGT UNDERBAR kurare. FIck mitt fulla förtroende bara hon klev in genom dörren!!!
Desstuom fick jag ju faktiskt se hur vissa saker ska SE ut ....här har man mesat med SKrattet till Godnattet. NU fattar jag hur det ska se ut. :lol: Både jag och lilla prinsessan skrattade så vi kiknade. ( mamman behövde verkligen också skratta kände hon sen). Dock visade jag MIN separationsångest vid läggningen då jag skulle lämna henne med det fixade kuraren, kvittrandes med hög röst brevid för att inte föra över osäkerheten till henne.

Sen ett REJÄLT uppvaknade med TJO och STOJ och jag trodde vi skulle skrämma slag på henne. Men neee.. hon var först lite förvånad men sen kom skrattet även där. Underbart!
En liten född 00
En "lill liten" född 09
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Härligt Mia! Ja, den dipl-kurare som hjälper dig är fantastisk, hon har det i sig. Jag har sett henne "in action" i Gastis :D

Håll schemat benhårt nu under dagen, darra inte på handen, MYCKET skratt även inför alla dagslurar och fokus på målet!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Mian71
Inlägg: 296
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 20:43

Inlägg av Mian71 »

Jag la henne i vagnen 8.57.. och hon grät och smackade.. (= heey.. min napp liksom.. du har glömt den).
Vagnade och ramsade dagramsa och 9.00 slocknar hon ( allt enligt schemat!!)... och fick en bekräftelse.
Åhhh!!
En liten född 00
En "lill liten" född 09
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Strålande jobbat!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack Mia för underbar rapport, en liten tår i ögat fick jag... det här kommer att gå lysande!
Varm kram och fortsatt lycka till!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Mian71
Inlägg: 296
Blev medlem: sön 16 aug 2009, 20:43

Inlägg av Mian71 »

hehe... och lunchluren gick lika bra.
Dock var hon skittrött sista halvtimmen så vi steppade loss till Madonna i vardagsrummet. Sen grät hon typ ett " åhh.. det är så syyyyynd om mig.. för jag har iiiiiinnngggenn naaaappp....." i vagnen under 5 minuter..
Mer av en snyftande karraktär än hysterisk. Sen var det ZzzzZZZzzzzz... nästan på pricken.
Ramsar ute och tänkte att grannarna får säga vad de vill.. här ska sovas! ( men ärligt känner jag mig lite små fånig.. Men om det så krävdes en balett uppvisning tillhörande balettdress till denna vangning för att få henne att somna så hade jag nog ställt upp på det med!!! )

Med målet för ögonen!
Som nån klok sa ;-)
En liten född 00
En "lill liten" född 09
Låst

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"