Liten uppdatering!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Viggoliten
Kontakt:

Liten uppdatering!

Inlägg av Viggoliten »

Heej alla!
Det var väldigt länge sen jag var här inne, tiden bara rusar iväg och Viggo är snart 16 månader :)
Jag vill bara berätta hur det går för oss med sovandet!!

Tack vare en kur i vintras, Viggo var ca 7 månader, så är det HELT underbart att lägga honom. Han älskar sin säng och sover gärna 12 timmar varje natt. Han säger inte ett pip och han vaknar glad som en speleman, varje dag :lol:
Vid nattning så säger vi godnatt till alla bilar, djur och Jon Blund (gardiner sen jag var liten, tänk att min mamma sparat dom) som åker båt, flyg och häst-o-vagn. Efter det blir det djupdyk i sängen med diverse omstoppning :) Alla kroppsdelar vill ha täcke nu för tiden, han ligger på rygg numera. Vi talar lite om ditten och datten, mest blir det taatååe, dvs traktor då ALLT är det just nu. Efter en kort stund så blir det slängkyssar från mamma/pappa och vi går ut med en ramsa. Han ligger förnöjt kvar i sängen och somnar för det mesta direkt. Känner han sig lite pigg så talar han med sitt lejon en stund innan han slocknar. Underbart är ordet!
Nu när hösten stormar in så har vi även dagsluren inne i sängen, det har han aldrig varit med om, han är en utesovare i vanliga fall. Men han somnar på 30 sekunder när jag stryker honom lätt i pannan, sen går jag ut och väcker honom 1,5 timme senare :)

Han utvecklas i en rasande fart, han talar mycket och gärna hela tiden, han äter som en häst och han älskar livet, allt detta tack vare att han sover och att han har ett schema att följa!

Vill med detta peppa alla er som förtvivlat tänker att det inte går, men det gör det och den underbara sovningen ligger just runt hörnet.

Jag måste åxå säga TACK, tack till Anna Wahlgren, sova hela natten boken och alla på detta forum som hjälper i vått och torrt :heart:

Lycka till med era små!

Kram M
Mamma till Viggo 080625
Kurad januari -09
Elle

Inlägg av Elle »

Vilken underbar läsning \:D/ :sleep: ! TACK för att du delar med dig! Har du skrivit i den här tråden? http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010 NJUT av varandra :heart: och vårda den goda sömnen.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "