Bröllopsdag imorgon/barnvakt..?

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Gäst

Bröllopsdag imorgon/barnvakt..?

Inlägg av Gäst »

Hej!

Mannen i mitt liv och jag firar 1-årsdag som gifta imorgon. Vi hade tänkt oss att gå ut och äta på lite finare restaurang, och sedan bio. Barnvakt - mannens kusin - har vi fixat för länge sedan. Men:

Nu undrar jag - hur skall detta gå - med onsdagen i simhallen i minne..? Kan han just nu vara med en barnvakt? idag fick han åter en gråtattack - fast här hemma. Ingen av oss begriper vad det handlade om. Han blir helt plötsligt nu på eftermiddagen helt förtvivlad om man försöker lägga honom på mage på filt. :?: Vad? Är? Detta? :shock:
Han var med sin far en stund medan jag lagade lunch. Och då plötsligen kom deta: jättegråt. Hm? Höll i minnet detta som sades att det räcker med annan parfym/deodorant/eller liknande, men vi har inte bytt ut något.
Detta med bröllopsdag/barnvakt var ju planerat långt innan sådana här "problem" dök upp. Vad säger ni? Är det läge alls att åka imorgon - eller skall vi ställa in..?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kom-igen! :lol: Detta är imorgon! [-o<
Annelie H

Inlägg av Annelie H »

Jag tänker så det knakar här och försöker leta i minnet...jag har i stort sett glömt hur det var :!: :!: :!:
Vet du...allt det här med attityden är jätteviktigt, det vet vi båda två. OM Ni bestämmer Er för att gå, så måste Ni genomföra och lita på barnvakt...hmmmm..*tänker vidare*

:arrow: kommer du att kunna slappna av och ta till dig kvällen helt avkopplad och njuta what so ever :?:
Om svaret är nej på den frågan hade jag ställt in och firat hemma i lugn och ro och hyrt en dvd och mysat upp mig i soffan och "sparat" barnvakten. Det är mitt råd.
Och ÄR det så att en period av ångest eller vad det nu kan vara i den åldern på lilla gubbsen så skall han säkert besparas en barnvakt, så har jag tolkat det och hoppas jag inte har tok....
Oerhört stolt mamma till tre "stora små gullungar"
-93 -95 -02 (samma pappa) (skratt)
Lovisas mamma

Inlägg av Lovisas mamma »

Hej paivihyv!
Vi hade barnvakt för första gången till vår tjej när hon var ca 5 månader, precis som din pojke så jag minns det väl. Först har jag tre frågor till dig:
1. Är barnvakten någon som er son är förtrogen med, alltså har de träffats mycket?
2. Har ni ett schema med tider för mat, sovning och social samvaro?
3. Kommer barnpassningen ske i ert hem?
Om svaren är ja på de här frågorna tror jag det inte blir några som helst problem. Vi hade min bror som barnvakt. Han hade ingen erfarenhet av barnpassning, men han var den som vår dotter träffat mest, förutom mig och min sambo, och som hon kände sig trygg med. Jag hade skrivit ett schema med mattider, vad hon skulle äta, när hon skulle sova och när hon skulle vara uppe och med i de vardagliga sysslorna. Visst var vi nervösa när vi skulle åka men vi vinkade glatt hej då och schemat hade fungerat nästan på minuten.

Ska ni åka långt bort för att fira eller kan ni komma hem relativt snabbt om det skulle krisa? Om det inte är så långt så kanske ni kan ha mobilen på på ljudlöst och har lättare att slappna av?
Lycka till!
/Lovisas mamma
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tack Annelie! Tack Lovisas mor! :D

Jo, svaret på frågorna 2 och 3 är ja och ja. Ettan däremot... nej, han har inte träffat Olas kusin alltför ofta! :? Min mamma är utomlands, och mannens föräldrar bosatta i Malmötrakten. Mina syskon har jag i Stockholm respektive Helsingfors, och mannen har sina i Malmö... Så lite knepigt är det. Men:

Hon kommer såpas tidigt att vi hinner vara hemma en stund tillsammans. Så får vi se hur han reagerar. Jag åker ingenstans om han verkar orolig/missnöjd! Det är bara det att vi har lite olika åsikter om detta... Mannen i mitt liv tycker att "det går så bra så", och vill liksom inte ta till sig min - tycker jag - fullständigt befogade oro. Vi får väl se. I torsdags var vi på kyrkans vuxen-barn träff, där fanns minst lika mycket barn och vuxna som på badet i onsdags, och det var inga konstigheter alls. Ja-ja... I allafall så känns det bra att ha det här stället att fundera högt på! Ni är helt underbara, alla Annelies och mödrar till Lovisa! :D :D :D

Kram på er!
Annelie H

Inlägg av Annelie H »

Lycka till vad Ni än väljer :!:

OCH GRATTIS PÅ BRÖLLPSDAGEN :!: :!: :!: :!: :!:

Vi har firat 12-årig bröllopsdag i år men glömde att fira som så alltid....hahahahaha. En gång var vi ute och promenerade...och kom samtidigt på att..omg, vi har ju bröllopsdag :!:

Hoppas Er dag blir fylld av värme och kärlek.. :heart: :heart: :heart: :heart:
Lovisas mamma

Hej paivihyv!
Ett stort grattis på bröllopsdagen från mig med! :D
Kram på dig också och hoppas dagen blir riktigt lyckad!!! :D
/Lovisas mamma
Tessan
Kontakt:

Hej

Inlägg av Tessan »

Jag instämmer i allt övriga säger! Oavsett hur ni väljer att göra så hoppas jag ni får en underbar Bröllopsdag :P :P :P :heart: :heart: :heart:

Avrapportera sen!
/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det gick bra! :D
Jag var ju lite nervös när vi gick, eftersom han just då trilskades med flaskan och gnällde lite, men Fröken Barnvakt tog det med sådant lugn, att jag skämdes lite... :oops: :oops: :oops:
Hela vägen i bilen in mot stan var jag Den Nervösa Mamman :roll: , men sen när vi kommit fram ringde vi, och det var bara bra... Hon hade precis tänkt SMS;a att allt var bara bra... :heart: :heart: :heart: Att det finns sådana förståndiga 20-åringar!
Sedan kunde jag slappna av.
När vi kom hem satt gossen och åt sin kvällsmjölk hur lugnt som helst i hennes famn. 8)
Skrattade med far nu innan läggning. Allt som vanligt. Tänk om jag kunde sluta oroa mig i för väg någon gång...

Tack för gratulationerna - alla underbara! :D Det känns verkligen som om man fått ett gäng helt nya mammakompisar här!

kramr, nu skall jag sätta mig framför elden med mannen i mitt liv... :heart: :-({|=
Annelie H

Inlägg av Annelie H »

awwwwww, vad glad jag blir att du följde din intution och INTE mitt råd..hehe!!!
Ha en så mysig kväll nu och tänk vilken underbar mamma du är...kram från sthlms skärgård!!
Tessan
Kontakt:

Hej

Inlägg av Tessan »

Ha ha så bra!!!!!!! :D :D :D :D

Hoppas du nu har en fortsatt underbar bröllopsdag!

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Lovisas mamma

Åh va roligt!! Jag har gått och tänkt på dig lite till och från idag och hållit tummarna!!
Kram!! :heart: :heart: :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"