Det känndes helt riktigt det Du skrev och det slog mig genast att Du måste ha rätt.
Så jag har genast gett lillan lite banan och så lite gröt vid kvällsmaten också. Och det kändes som om hon hade väntat på det.
Jag la henne för natten kl 20.00 och hon sov 7 timmar utan uppvak, vilket är nog en förbättring. Det var kl 3.00 när hon vaknade och hon hade jättesvårt att somna om. Kl 4.00 bestämde jag mig att ge en påfyllning, jag trodde att hon kanske har varit törstig efter dessa nya smakportioner. Sedan sov hon vidare tills vi gjorde morgon för henne kl 6.00.
För att undvika att hon skulle vara törstig i natt fick hon extra mycket vid nattslurken ikväll. Men vad hände då: Hon blev sömnig vid 20.00-tiden men sökte förtfarande bröstet. Sedan bajsade hon och det gällde att byta blöjan. Därefter fortsatte hon att dricka. Kl 21.00 ville jag äntligen natta henne för att hon nästan somnade vid bröstet och jag tyckte att nattslurken då hade varat långt nog. Men så fort jag la henne i sängen var hon klarvaken igen och hade jättesvårt att somna. Klockan blev 21.30 när hon äntligen sov.
Hoppas att all trassel löser sig när hon kan äta mer och mer mat varje dag. Fundera dessutom på att kanske ge henne flaska vid nattsluren igen så att hon kan dricka snabbare och behöver inte gå över hennes rythm, dvs. stanna vaken för länge.
Tack för all hjälp
Conny