Jag har en fråga gällande vargtimmen. Jag har kurat dottern för en månad sen men fint resultat och konsekvent kört vargtimmen med "pangramsa" + akustisk musik sedan kurstarten. Lilltjejen vaknar alltid 04:30-05:30 (vi har morgon 06:00), hon är i stort sett aldrig ledsen, kan smågnälla lite någon gång men annars är det mest prat. Hon pratar/muttrar en kort stund (rör sig sällan om mer än 1-2 ”meningar”) sen är det tyst 5-20 min, småprat/mutter/gnäll, tyst i 5-20 min... och så håller hon på fram till ”väckning” 06:00. Oftast låter hon mer vaken och är inte tyst mer än någon minut sista halvtimmen. Låter hon mer gnällig/på gränsen till ledsen än pratig när det närmar sig 05:45 har vi stormat in och skojat så fort hon varit tyst för att inte riskera en ledsen tjej.
Jag vet att vargtimmen kan spöka ett par veckor till ett par månader och jag tycker egentligen inte att det är något problem att tala om eftersom ALLT
Frågorna:
Vårt schema (för en tjej på 1 år och snart 2 veckor):
- 06:00 God morgon!
06:15 Välling
08:15 Frukost med familjen + katrinplommonpuré
09:00-09:45 Sova (45min)
11:30 Lunch
13:00-15:00 Sova (2h)
15:15 Mellis (frukt + lite smörgås, mjölk, youghurt eller liknande)
17:30 Middag
18:45 Välling
19:00 Sova natt (11h)
Alla tips mottages tacksamt (schemaförslag vet jag att jag kan hitta i andra trådar så det ska jag klura på ett bra tag innan jag ger mig på eventuella justeringar)