Nattsömn

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
ElinN

Inlägg av ElinN »

Maja T skrev: Mutor: en fråga bara om det: Ska de alltså vara ätbara? Hur är det med matmålen, påverkas inte aptiten till dem om barnen är så här små? Är det isf för att de i praktiken inte får i sig så mycket?
Mutor kan vara både ätbara och inte! :D En vitlökspress/tesil/trägaffel är också spännande och "smakbar"! :wink: Om aptiten påverkas av ätbara mutor är individuellt och beror på mängden -det märker du!

KRAM :heart:
Maja T

Inlägg av Maja T »

:lol:

Ja, diskhon fungerar strålande. Min man blev först lite förskräckt när han såg lillebror i slasken, fullt upptagen med att undersöka diskborsten, kranen och diverse annat som fanns där. Men sen insåg han finessen eftersom vi fick fixa och dona i lugn och ro. Trots att vi fick byta kläder (för tredje gången den dagen) efteråt.

En anektdot också: Min pappa kom på besök för att passa barnen i lördags kväll och sa att han själv minns :!: att han satt i slasken när han var liten. Han minns att han knappt fick plats - jag har inte hunnit fråga farmor om hur länge hon placerade barnen där :lol: :lol: men det låter ju som att inget är nytt under solen, som vanligt. :lol: :lol:

kram och hej så länge! :heart:
Lillebror, född 1 februari 2009 (v 40+5)
Storasyster, född 14 oktober 2006 (v 40+0)
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

:lol: :lol: :lol:

..vi har precis introducerat diskhon för vår Dame vi med..
Strålande place får jag tillstå, igen då Klimp älskade sitt diskho och man riktigt ser på honom hur han försöker räkna ut hur han skall få plats däri igen.

:heart:!
Maja T

Inlägg av Maja T »

:lol: :heart: :thumbsup:

Jag inser att jag måste vara flexibel om storasyster (3 år snart) också vill hoppa i!

:D :D :D
Lillebror, född 1 februari 2009 (v 40+5)
Storasyster, född 14 oktober 2006 (v 40+0)
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"