Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

HEJ!
En liten lägesrapport.......

Mina fötter blöööööder eller - kanske inte riktigt - men ändå! De VÄÄÄÄÄÄRKER!
Jag har gått mer på tre dagar än vad jag gjort på hela sommaren.

Jag har slagit till med att fylla 40 och blev överraskad med en resa till Göteborg i tre dagar tillsammans med sambon. Tågresa, hotell, restaurangbesök, promenader, caféliv, krogbesök och tandborstning! :wink: Ett perfekt sätt att fira en perfekt ålder! Väck är 40-års krisen och jag känner mig piggare än på länge - om man frånser fötterna!

Jag läser att det är många som liksom jag har fått stora ungar - Mia - din tjej leder väl ligan, men jag tycker att mina små inte heller är så små längre! Gustav supertrivs i förskoleklassen (1 vecka bara i och för sig - men ändå) och jag FATTAR inte vad som händer och hur fort det går! Han exploderar i längd och i intellekt! Cooooolt, men litet läskigt!!! :shock:

Axel har börjat träna friidrott och kulturmorsan har blivit värsta sportmorsan! Alltid nått nytt! :lol: :lol: :lol:

Ha det!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Grattis K-ina! Nä inte är det nån fara att fylla 40 inte! :wink:

Ja barnen växer så den knakar, man ser det nu när man återgår till vardagsrutiner igen, hjälp vad Lilla s har blivit lång, och vilka resonemang hon för :shock: och Stora S får jag väl snart kalla Jättestora S, 1-gluttare som hon är, nya kläder, fint kammad med diadem på det ljusa håret, vart tog mitt lilla rufstroll vägen :shock:

Och ridskolan börjar imorgon också, riktig ridskola för Stor-s:et, mamma är lite nervös men ridfröken tror det ska gå bra, för lilla Stor-s:et är ju inte rädd av sig. Min lilla lilla försiktiga ?? :shock: :lol: jag hinner inte med! Och du milde vad jag älskar dem :heart: mer och mer ju större de blir hur det nu är möjligt när jag älskade dem så hjärtat kunde brista redan när de var små pyttebebisar :heart:

Buä :cry: nu är det bäst jag slutar innan jag blir fööör sentimental :roll:

:wink:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Haha! :lol: Gulle-Stilla, du är väl för rar. :heart:

Klart det går bra på ridskolan, bättre träning inför vuxenlivet än där kan man inte få som tjej.

Välkommen till 40-klubben, K-ina! Här huserar vi cooooola brudar. 8)

Kram på er! Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Hej hopp :D

:heart: Grattis K-ina :heart: :-({|= Hoppas dock att fötterna mår bättre.

Tillbaks från semestern... för några veckor sen då'rå :roll: :oops:

Här kan man läsa om den om man vill :-D

http://livsrum.egetforum.se/blogg/
Elle

Inlägg av Elle »

090909 kl 09:09 Häftigt :lol:
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Elle

Inlägg av Elle »

GRATTIS K-ina!

Här hemma har vi haft fullt upp senaste tiden: röjning, städning, fotografering, två visningar och nu budgivning. Spännande är det! I söndags firade vi 1-årig bröllopsdag :heart: Jag blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på vårt bröllop!

I lördags var jag och Olle på Forum-träff i Bleckan, oj vad kul det var att träffa alla! Igår träffade jag och Lilly två tjejer som är aktiva här och bor i närheten av oss. Sååå roligt att träffa både nya och gamla Forum-vänner :D

Nej, nu är det dags att ge sig ut och njuta av solen. Olle är ledig idag så vi ska mysa vi tre :heart:

:heart: Elle
Jannika

Inlägg av Jannika »

Min lilla sessa Nike fyller sex år idag, stora tjejen! :heart:

Hon fick sin önskade hamster som nu har blivit hela familjens ögonsten. Nike delar nådigt ut diverse skötaruppdrag bland syskonen; byta vatten, städa kisslådan, fylla på mat, ordna roliga klättergrejor och alla uppgifter ses som hedersuppdrag. :lol: Nike och pappa har byggt ett lock så hon inte ska klättra ur akvariumet den lilla flinka och nyfikna gnagaren. Hamstern Mira är ett under av trevlighet sina sju veckor och separation från familjen till trots. Vi gjorde nog ett hamsterkap! :thumbsup:

Nike hade kalas för småbrudarna i skolan i lördags och det var ett drag utan like! Jag hann inte sitta ens en halv sekund och än mindre äta tårta. De övriga gästerna fick roa sig själva medan jag sprang efter flickhjorden som klättrade i träd, klappade hönor, byggde kojor, hoppade på hoppmadrassen och goffade i sig tårta, bullar och hemgjord glass som de sköljde ner med (ekologiskt) godis från fiskdammspåsen. Nike var i alla fall mer än nöjd med sin kalasdag! :D

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: Stort grattis till Nike från alla tjejer i Alby! Oline hälsar lite extra mycket, hon blev jätteglad för Nikes skull när hon hörde att Nike blitt hamsterägare - Oline fick också en hamster när hon fyllde sex :wink: Vi gjorde nog också ett riktigt hamsterkap för våran Smulan är supersocial och jättesnäll :D kanske hade de kunnat bli vänner (hamstrarna) också om det inte vore så långt :wink: :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Åh, en Smula! Hälsa Oline och bruttorna från mig och Nike! :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Grattis Nike på din dag!

:heart: Elle
Sussi

Inlägg av Sussi »

Stor grattiskram till Nike från mig och Maja! Vi väntar och längtar tills ni kommer och hälsar på oss i Uppsala!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack Elle, Sussi och Maja! :heart: Jag hälsar!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Å en hamster!
Jag vill köpa smådjur till mina ungar. När kan man börja??? :lol:
Inser att det mest är till mig jag vill köpa djuren, erkänner villigt detta. Måste vara lite som såna där avancerade tågbanor som vuxna köper till sina maåttligt intresserade barn, sån är jag, fast marsvin.
Elle

Inlägg av Elle »

Titta vad jag läste nyss: http://www.mama.nu/blogg/sannas-blogg/

:D Elle
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Elle skrev:Titta vad jag läste nyss: http://www.mama.nu/blogg/sannas-blogg/

:D Elle
Underbart! Jag var in och kommenterade, men läste såklart många "spyor" där också - hur mår egentligen dessa människor som oavbrutet orkar hata? Så tärande det måste vara, så sorgligt det är :( Men jag har "alltid" gillat Sanna, jag tror hon är en tuff tjej med skinn på näsan :wink: håller tummarna för att det ska gå bra för henne med lille Lo :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"