Hej alla! Om precis ett dygn sitter vi på NÄL och väntar på op.

Känns helt overkligt! Men det ska bli skönt att den här graviditeten är över snart. Magen är gigantsk! Redan i v. 37 var den större än vad den var i v. 40+ förra gången.

Är såå glad att jag slipper gå nästan fyra veckor till som jag gjorde med Junior i jämförelse.
Jag räknar med att vara hemma från BB på söndag så om jag är i hyfsad form kommer nog en uppdatering då. Eller på måndag.
I eftermiddag kommer min mamma hit och ska stanna några dagar och passa Junior. Det blir bra och funkar strålande! Känns skönt. Himla märkligt att vara borta från honom i flera dagar!

Ikväll ska jag packa Väskan.
Hoppas att tiden på BB känns OK den här gången. Förra gången ville jag bara hem så fort som möjligt men nu är jag inställd på att stanna lite. Sambon blev hemskickad förra gången pga han blev förkyld och i RS-tider fick han inte stanna kvar. Nu kommer han ju att vara hemma med Junior. Vi försöker ordna så att nån granne eller släkting kan passa honom några timmar på eftermiddagarna (med utevistelse, enklast möjligt

) så att jag kan få lite besök av sambon på BB. Har läst lite här på forum och bestämt mig för att packa några tetror ersättning samt diskade flaskor ifall ifall. Junior skreeeek hela andra natten på BB och personalen fick ta hand om honom åt mig. Jisses va dåligt samvete jag har för det idag. Oerhört frustrerande att inte kunna ge sin lilla hungriga bebis mat. Något tillägg får de inte utan att barnläkare godkänt. *morr*
Nillan: Jo vi har fixat vagn nu. Fick köpa en begagnad Emmaljunga Classic med stooor liggkorg av en arbeskompis till sambon. Det är årsmodell 02 och de har haft den till sina två barn som nu är 7 och 4 eller nåt i den stilen. Sedan dess har den stått oanvänd. Har tvättat klädsel å sånt, chassit behöver nog smörjas lite, men sedan så. Rejält med gung i! Perfekt vagningsvagn!
Bluna: Det går säkert bra med Elsa på förskolan. Om du har bestämt dig vill säga.

Men jag förstår dig massor, hade själv haft världens ångest. Jag och sambon har pratat en del hemma om det här med förskola. INGEN i vår bekantskapskrets har sina barn hemma som vi. Alla vänners barn (även de som är yngre än Junior) går hos dagmamma eller förskola. De som har yngre syskon också. Förutom de vi köpte vagnen av, som faktiskt sa upp platsen och tog hem storasyskonet när lillsyskonet kom. Mamman jobbar iofs inom förskolan själv.
Till tröst kan jag berätta om våra dagmammor här i trakten (vi träffar ofta dem och deras barn på lekplatsen här hemma och brukar vara där och leka med dem ibland). De hade en nyinskolning nu som bara var 10 månader.

Blir parkerad i en vagn att sitta och titta på de äldre barnen. Eller kryper runt lite på lekplatsen efter bästa förmåga. Det känns inte snällt att göra så mot sitt barn. Beklagade mig inför en kompis (som också jobbar i förskolan) om detta. Hon berättade att de ofta hade det så hos sig. Föräldrarna kommer dit och står och gråter för att de vill ha in sina små små barn i förskolan. För att de har slut på föräldradagar och helt enkelt inte har RÅD att vara hemma mer. Ensamstående, invandrare osv. Mitt hjärta gråter...
Nåja, sänd en tanke till oss vid 7-snåret imorgon när ni säger godmorgon till era små älsklingar. Då står vi förmodligen och parkerar bilen utanför sjukhuset.