Hej kära forum-vänner!

Tro inte att jag försvunnit från jordens yta eller givit upp allt vad standardmodellande heter. Tvärt om! Vi (jag och maken) har kavlat upp ärmarna och kör stenhårt med insomningsträning sedan vi kom hem från vår evighetslånga semester. Naturligtvis skördar vi fina resultat; Grodan somnar oftast själv under alla dagpass och nattningarna har blivit mycket bättre och tar inte mer än 15-20 minuter numera. Det låter ju kanske inte så himla bra, men jämfört med hur lång tid det tog förut och vilka skrik-protester vi tvingades utstå, så är detta himmelriket i jämförelse. Återigen så konstaterar jag vilken fantastisk belöning det är när man gör framsteg och ser hur BRA Grodan mår av alltihop!
Vi har natt mellan 19-7 och det funkar fint med två undantag:

Nattmål klockan 23 då Grodan är HUNGRIG, trots att han blivit fullproppad under dagen, med både BM, smakisar och gröt (4 stora mål + kvällsmål). Känner mig inte säker på att jag kan plocka bort det målet när han verkar så hungrig?! Tänker jag fel?

Grodan vaknar oftast innan klockan 7 på morgonen (ibland redan vid femtiden!) och ligger då oftast nöjd och tyst ett bra tag innan han sen protesterar. Hur hanterar man detta? Eftersom han inte säger till när han vaknat hinner jag inte vara där och buffa innan han är klarvaken och vrål-arg. Ska man buffa den här tiden på dygnet? Ska jag bara ramsa (verkningslöst just på morgonen hittills) eller lägga tillrätta och ramsa? Bara låta honom vara? Vilse i pannkakan här! :-k
Vi har också fortsatt kämpigt med att sova längre än 45 minuter (nu har vi 45-1,5-45) och det "löser" vi just nu med att han somnar i vagnen inne vid lunchluren och när skarven närmar sig så går jag helt sonika ut och går med vagnen. Funkar rätt bra, även om han skruvar på sig ordentligt runt skarven och ibland tittar upp för att se vad som händer. Vi jobbar på med insomningen som förmodligen är nyckeln här?!
Vi är med andra ord hyffsat på banan och på väg mot målet. Tar gärna emot respons och bollar lite ang. ovanstående problem. Fortfarande lite i valet och kvalet ang. att köra en SHN-kur, men det kanske är det rätta för oss?
Kram så länge!