Vad jag ville säga var i alla fall:
Du kan byta tiderna när du vill, förutsatt att du håller dem sjukt exakt i minst tre dagar sedan, så att det nya schemat hinner sätta sig.
Vad tror du?
Först skulle jag se över matintaget under dagen, så jag var säker på att det inte hängde på maten trots allt (man blir förvånad hur ofta det är just maten det hänger på!othelia skrev: Det som varit sämre är nattsömnen. Tidigare vaknade hon ca 2 ggr/natt men nu har uppvaken ökat i antal. Varför??? Försöker ligga kvar och lyssna innan jag hämtar henne för att ge henne en chans att somna om. Trots det så får jag hämta henne kanske 4 ggr/natt och det tycker jag är mycket. Speciellt eftersom vi vant oss vid att hon vaknade bara 2 ggr/natt och då var hon mindre. Ska man försöka göra ngt åt uppvaken eller ska man vänta ut tiden bara???
Kanske jag är lat mor men jag tycker 4 uppvak per natt är mycket. Speciellt också då hon inte alltid är villig att äta heller. Puh, nu har jag fått skriva av mig lite och hoppas på bättre tider och goda råd igen.
Kan man göra så då, angående sömnen, att den sista luren på kvällen får hon sova så länge hon vill men max 45 min? Alltså vi ger henne förutsättningar att sova/vila då men blir det bara 30 min är det också ok.