HURRA!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Bustrollets Mamma

HURRA!

Inlägg av Bustrollets Mamma »

Måste bara berätta för er att i morse när jag stapplade upp för att göra morgon åt mitt bustroll hörde jag att hon var vaken där inne. Det gjorde att jag fick eld i baken för jag vill ju hinna först, innan hon börjar skrika. (Vilket hon ALLTID gör när hon vaknar oavsett klockslag)
DÖM OM MIN FÖRVÅNING när jag inser att hon låter, men skriker inte. Jag tvärnitade utanför hennes dörr och lyssnade.
HON SJÖNG BÄ BÄ VITA LAMM :!: :shock: :!: :lol:
Alltså, kära ni. Min dotter har ALDRIG, jag säger AAAAALDRRIG sedan hon föddes, vaknat utan att gallskrika.
Inte när hon var nyfödd, inte som bäbis, aldrig. ALDRIG har det hänt att jag liksom tittat ned i vagnen och sagt:
"Nämen här är det en som är vaken"
ALDRIG har jag hört ljud, gruffningar och joller och på det sättet upptäckt att hon varit vaken.
Nej, nej. ILLVRÅÅÅÅÅÅÅL från första sekund har det varit i två år och en månad. :evil:
Och så i dag sjunger hon bä bä vita lamm. :!:
Jag tror faktiskt inte att detta händer mig. Jag måste nästan nypa mig i armen för att tro på att jag inte hallucinerar av sömnbrist eller nåt...
Och hon somnade utan ett pip igår kväll och har sovit 12 timmar. (vilket hon iofs har gjort en vecka nu)
Men hon har gråtit lite i sömnen några gånger, hon förklarade på morgonen att hon hade råkat ligga konstigt och fått ont. Så det kanske var det, eller en dröm, men hon sov ju vidare själv så det är ju inget att bry sig om.
HURRAAAAA :!:
Jag är övertygad om att för varje gång som hon själv lyckas somna gott, sova gott och vakna glad så lär hon sig att det går bra, så att det sedan sitter.
Sade jag att jag fick en ny, lyxig bäddmadrass när jag fyllde trettio i oktober? Vet ni vad det stod på paketet?
"Godnatt godnatt och sov så gott" (min ramsa)
:lol:
Gissa om jag skall göra det :!:
Ensamst?ende mamma till flicka f?dd 021114.
Startade kuren 14/10-04.
TV? TUFFA M?NADER tog det att n? fram till m?let...
Anna m. Alva och Elsa
Kontakt:

Men så härligt

Inlägg av Anna m. Alva och Elsa »

Så underbart det låter.
Ett stort grattis till både Dig och tjejen(eller vad man nu säger :lol: )
Att vakna glad är ju en bra start på dagen :D
Mamma till Alva 021220 och Elsa 040824
P?b?rjade kuren 041214. Hasade mig upp ur vagntr?sket 041221:)
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Häääärligt! =D>
Minns hur du kämpade när jag började besöka forumet, och att du nästan slet ditt hår för att få henne att sova.
Vilken härlig julklapp att hon sover på nätterna igen, och att du inte behöver illvrål alla morgnar :wink:
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
br

kul

Inlägg av br »

Hej

Det är så roligt att läsa om era framsteg! :D

Jag har följt med er fram till nu och det har varit så underbart att läsa dina inlägg. Du har skrivit med inlevelse om hur ni har kämpat och det har verkligen varit en förmån att få dela ert arbete med sömnen och att få tillvaron på rätt köl. Det är så tråkigt :( att alla dina gamla inlägg är brta för du skrev de så bra och det kunde ha blivit en stor hjälp för många andra. KAnske dottern känner att forumet är tillbaka och att mamma kan hämta kraft där :D ?

=D> Bra jobbat och tack för att du har delat med dig!!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Härligt! Om du känner sådan lycka - tänk då hur den lallande lilla flickan känner sej! Och till på köpet får hon en lycklig och utsövd mor att vara tillsammans med - WOW!
MoM

Inlägg av MoM »

Oj vad underbart det låter! Själv har jag haft en riktigt bra natt med min (snart) 2 månaders pojk. Jag vagnade honom (typ tre drag) kl. 03.00, 04.30 och 04.45 sen sov han till 06.00. Vaknade på glatt humör och åt och umgicks i en timma för att sen sova 1½ timma till. Allt enligt schemat! 22-06, det trodde jag aldrig att man kunde få sova med en 2 mån. bebis.

Däremot så är ju storebror en helt annan historia och när lillebror börjar sova riktigt bra så ska vi ta tag i hans sömn och rutiner också. Han somnar inte utan hjälp och vaknar gärna en gång i vargtimman och ibland flera gånger.... Önskar att jag kände till AW när han föddes. Mem, det är en fråga för sig och jag lär återkomma om råd och tips senare när det gäller honom. Han vill dessutom suga på mitt eller pappas finger när han ska sova.... Hur blir vi av med det?

Grattis o lycka till i fortsättningen!
Mamma till tv? barn, dec 2002 och okt 2004. Anv?nder verktygen f?r fullt. Lillebror sover snart b?ttre ?n storebror...
mammamy

Inlägg av mammamy »

Va kul att du varje dag nu verkar få nya belöningar, så underbart! Grattis och bra jobbat!!!
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
mammamy

Inlägg av mammamy »

Glämde säga att jag tycker att du borde ändra din profil, vaddå "hyfsat resultat"? Dina rapporter gör mig tårögd! :D
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :D :D

Åh, vilken UNDERBAR läsning :D :D :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Stor kram till er båda =D> Ni är väl värda er sömn som ni slitit så hårt för :D
Bra jobbat!
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

UNDERBART!! :lol:
Blev helt rörd när jag läste! :oops:
Fantastiskt vad duktiga ni har varit!!
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Bustrollets Mamma

Inlägg av Bustrollets Mamma »

Hej alla och TACK för era fina svar!
br: ja du har nog rätt, hon känner nog att jag har stöd igen! En smart tanke där! :D
Mammamy: Riktigt. Jag skall ändra min info nu. Men när jag skrev den kändes det som "hyfsat" för då skrek hon fortfarande och nu de senaste dagarna verkar det ha satt sig så att man kan räkna med att hon inte skriker när hon skall somna. Det var förut mest en engångsgrej som hände någon gång ibland och det kändes som slumpmässigt även om det ju såklart inte var det...
Kram!
Ensamst?ende mamma till flicka f?dd 021114.
Startade kuren 14/10-04.
TV? TUFFA M?NADER tog det att n? fram till m?let...
kokos

Inlägg av kokos »

Vilken belöning att få höra Bäbä vita lamm som frukostmelodi! Vilken härlig tös!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Linda

Inlägg av Linda »

Fantastiskt härligt! Sug åt dig av detta underbara och förstå vilken duktig mamma du är för det är ju DU som har åstadkommit detta!!!

Om det nu skulle vara så att hon någon gång nu säger att hon inte KAN somna eller vad det nu kan vara, kanske det kan hjälpa att påminna henne om att : nej, tänk det trodde du ju inte (eller inte ens JAG att du kunde) förra gången heller, men TÄNK så lätt det gick och sen sov du ju HELA natten och när jag kom in till dig så sjöng du ju Bä,bä vita lamm!!! Det var ju mysigt, eller hur?
Ibland har jag märkt att det kan vara bra att påminna om positiva saker så de ser att ja just det ja, så var det ju faktiskt!
Mamma till :
Miranda f?dd Okt -00, Melina Dec -02 och Malva f?dd Maj - 05!
Jobbar natt inom v?rden samt hemifr?n med Aloe Vera h?lso och sk?nhetsprodukter med 90 dagars garanti!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, blir man inte nästan religiös :?: :!: Pris och beröm :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"