Vad tror du om att flytta sista sovpasset så det ligger 14-15.30, så sover han inte direkt på vällingen!? :-k
Angående storasyster så skulle jag inte låta henne ha det ljust (har själv varit där!
Lycka till nu! :thumbsup:
INTE dra en massa slutsatser efter EN dag! [-X Skissa, spika schema, kör en vecka, sen utvärdera!Maja T skrev: Det är det jag helst skulle vilja göra - få honom att sova direkt på melliset, dvs 14-15.30 men det verkar som att han inte vill det. Han blev så pigg idag av vällingen ... eller var det så att han fick sig en powernap vid bröstet?Eller så var väl något annat fel ... man vet aldrig.
Nä, det är bara i början precis som Anna rekommenderar samma mat i ett par dagar (för att liten ska komma över chocken, typ 8) ). Sedan är det fritt fram att variera måltidens innehåll - men inte dess tidpunkt.Maja T skrev: Vad gäller maten tänker jag att det inte M;ÅSTE vara exakt samma meny varje gång, bara tiderna inte varieras?
Jag säger bara det: diskhonMaja T skrev:Har ni några tips på social delaktighet till den här åldern (7.5 mån)? Det blir ju så att jag måste tillbringa ganska mycket tid i köket för att laga frukost, lunch, mellis och middag till mig själv och barnen + diska efteråt och röja etc. Och det MÅSTE jag ju få gjort.
Ja. Och kolossalt viktigt att få förkovra sig i. Vi ska inte glömma att små barn sysslar med en frenetisk inlärning varje vaken stund som kan TE sig passiv men verkligen inte är det. Hemligheten är att de SER vad som pågår - inte "bara" hjälper till eller tar aktiv del. Läs gärna de båda kapitlen om det psykiska välbefinnandet i BB och ta till dig - ur barnets synvinkel - jämförelserna med beduinlägret \:D/Maja T skrev:Matlagning ju är en del av det naturliga livet och dagliga jobbet i vår "flock".
Och det ska han få göra. Här utvecklas de fem sinnena i rasande fart (och därmed hjärnan, eller tvärtom)Maja T skrev:Han vill bara stoppa ALLT, precis ALLT i munnen.