vilken syskonvagn rekomenderar DU?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

vilken syskonvagn rekomenderar DU?

Inlägg av _lill »

Hej! Ja... som rubriken lyder: vilken syskonvagn rekomenderar du?
Kommer, om allt går väl, ha ganska precis 2 år mellan mina och jag tror att en vagn kan komma väl till pass. Helst vill jag köpa en begagnad för vi har itne lust/råd att slänga ut tusentals kronor på en vagn som används i ett halvår :roll: Det finns ju många rejäla brio el emmaljungavagnar på blocket, men eftersom vi bor i lägenhet är jag rädd att dessa vagnar är för breda för oss. Någon som har erfarenhet av syskonvagn och lägenhet? Som det är nu har vi vår vagn stående i garaget men en syskonvagn skulle absolut inte få plats tillsammans med bilen.,,,

tips? råd? :)
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

:D

Sök på alla syskonvagnar och läs om dem. Finns många olika varianter.

Det där med vagn beror på vilka behov och förutsättningar man har.

Tvååringen kanske klarar sig med en bräda att stå på? Eller sovs det i vagn?

Vi bor i lägenhet och hade Emmaljungas syskonvagn, men den såldes snabbt.

Finns det ett cykelrum ni kan ställa vagnen i? Källare?

En syskonvagn som är lätt att bara fälla ihop hemma?

Carena och Phil and Teds vet jag många som har, som bor i lägenhet.

Lycka till!

:D
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Inlägg av _lill »

Hej och tack för ditt svar!

Jo jag har läst en del men ibland blir det för mkt fakta och då är det lättare med tips från andra. Nej det sovs inte i vagn men jag är tveksam till om vår dotter kommer att gå med på att stå på ståbräda och man blir ju så låst av att inte ha vagn (?). Det finns cykelrum men ingångarna till dem är ju smala så isf får man nog fälla ihop vagnen innan man tar in den. Låter krångligt...

Får fundera vidare och hoppas att fler svara!
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hej,

vi har en stor Brio syskonvagn. Jag tycker egentligen inte om den, den är stor, stel och svårkörd.

MEN som vi använder den! Här handlar det inte om halvår, utan vi har haft den i 2 ½ år och vi har den fortfarande till och från dagis dagligen. Lilleman sov middag i den tills han var dryga 2, funkade finfint eftersom han hade blivit för stor för 'vanliga' vagnen.

/P
LaQ
Inlägg: 351
Blev medlem: sön 23 dec 2007, 08:47

Inlägg av LaQ »

Här har du en som också funderar på det här med syskonvagnar. Lill*syskonet är här om 2 veckor och än har vi inte skaffat nån annan vagn än den vi har till storebror (21 mån snart) som inte har fullt liggläge. :S

Vi har bestämt att köpa en begagnad Phil&Ted av några bekanta. Den är otroligt liten och smidig ihopfälld, väger lite och är lätt att köra. Nackdelen är att det inte är så gott om utrymme för bebisen att ligga. Så är det ju generellt med de flesta syskonvagnar.

Ett annat alternativ är att köpa en helt vanlig hederlig Emmaljunga (deras Edge) är den rymligaste och största med syskonsits och ståbräda. Då får bebisen maximalt med liggutrymme i sittdelen (till en början med hårdlift som har handtag) och syskonet kan sitta i syskonsitsen som man monterar ovanpå. Alternativt stå på ståbräda. Har inte sett några begagnade syskonsitsar på annons då jag tror att det är relativt nytt men man kan ju köpa en begagnad vagn och köpa till syskonsits.
Storebror 07 12 18 :heart: (v. 42+2)
Lillebror 09 09 16 :heart: (v. 38+4)
~ På äventyr ~
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"