Ja, lille kille snuttar fortfarande på nätterna. Storasyster slutade tvärt med snuttandet vid 13 månader och ville sen inte se åt bröstet, så jag hoppades att lille kille skulle göra likadant, men inte... Han snuttar varannan timme på nätterna fortfarande.
Vi har testat med att pappa ska ta honom i famnen på natten och få honom att somna om. Han blir hysterisk (skriker som en galning) i minst 45 minuter om han inte får komma till mamma.
Nu vill jag inte amma på nätterna längre. Vi tänkte att pappa ska få lov att ta hand om honom när han vaknar på natten och få honom att somna om. Ska man erbjuda välling (som han hittills vägrat ta) eller ska man introducera flaskan med lite utpumpad mjölk istället?
Tacksam för era kloka tankar!
Åsa
15månaders nattsnuttare - avvänjning
Re: 15månaders nattsnuttare - avvänjning
Barnen vill att vi vuxna ska visa vägen och ta ledningen, det är vi som måste lära barnen hur det funkarÅsa Lund skrev:Storasyster slutade tvärt med snuttandet vid 13 månader och ville sen inte se åt bröstet, så jag hoppades att lille kille skulle göra likadant, men inte... Han snuttar varannan timme på nätterna fortfarande.
Kram Mia
Vår son är 13 månader och snuttade också hela nätterna. Vi körde kuren och sedan första natten löste det sig helt automatiskt med att han inte snuttade längre. Nu ammar jag bara en gång på kvällen och han är helt nöjd. Jag hade kunnat sluta med det också om jag hade velat, han hade inte reagerat, det är jag säker på.
Så SHN är guld! Lycka till!
Så SHN är guld! Lycka till!
Valle – Född 080707 – Kurad 090724
Nate – Född 100329 – Kurstart 101013
Nate – Född 100329 – Kurstart 101013