Hej!
Vi har fortfarande lite "problem" med tidiga morgnar. Vi har skaffat en mörk rullgardin men det är ju inte riktigt bäcksvart i rummet. Kan det vara det som är problemet?
Hon sover i eget rum sedan en dryg månad tillbaka, det var inga problem att få henne att sova där (förutom då att hon vaknar tidigt). Någon gång mellan kl 5 och 6 vaknar vi av att hon ligger och "sjunger" inte alls missnöjd (hon har nog världens bästa morgonhumör:) ) Då byter vi blöja på henne, i sängen utan att säga ett ord. Lägger henne på magen, solfjädrar lite. Hon stoppar genast in tummen och slumrar till. Sover 15-20 min sen är hon vaken igen. Vi tar aldrig upp henne förrän klockan närmar sig 7.
Det sägs att nyblivna mammor sover väldigt lätt och vaknar av minsta lilla, stämmer inte på mig! Sover som en stock, ofta är det pappa som får kliva upp och lägga tillrätta

Och han är inte heller direkt lättväkt. Kan det vara så att hon hinner vakna "för mycket" och därför har svårt att somna om? Vi kanske borde slå på babyvakten på högst volym så att vi kan söva om henne så fort hon börjar vakna till liv.
På dagarna sover hon 20-1,5-45 Hon är glad som en lärka i stort sett hela tiden. Äter som en häst allt vi har provat hittills. Jag upplever inte att hon är vrålhungrig när jag ammar henne vid 7 tiden.
Förra helgen hade vi sovgäster, då flyttade vi in henne med spjälsäng och allt i vårt sovrum.Då fick jag väcka henne kl 7.15

Inte ett pip på hela natten. Till saken hör att vi varken har rullgardin eller persienn i vårt sovrum. Var inte de lite märkligt.
Tycker ni att jag ska göra nåt åt det här eller bara gilla läget och njuta av världens gulligaste tjej?