Hej Tina!
Jag har ju precis nedkommit med min trea och det tre dagar efter datum. Men jag var otålig i två månader!!!
Så här i efterhand, kan jag ju (igen) konstatera att all den otålighet man känner är som bortblåst den sekund bebis väl kommer ut.
Själv hade jag en hemlig deal med min barnmorska. Hon jobbar även på förlossningen och ville så gärna vara med hela vägen. Dessutom har hon stor sympati för flergångsföderskor som håller på att explodera av tyngd och otålighet. Dagen efter BF jobbade hon på förlossningen och vi bestämde att jag skulle komma in och dra en vit lögn. Så skulle hon hjälpa igång det hela, lite "hoppsan, vattnet gick när jag undersökte dig!" (om jag nu var lite öppen och hade avkortad livmodertapp, vilket jag förväntades ha).
Men tji fick jag. Hon var upptagen i ett snitt när jag ringde och jag fick dra min faktiskt rätt sanningsenliga ursäkt för att vilja komma in till BB för en annan barnmorska (jag kunde ju inte backa och säga att "eh, det var inget", när jag precis sagt att jag hade ett par funderingar och gärna ville prata med X om dem...).
Då blev jag inslussad på en annan avdelning där jag fick ligga en hel dag medan de körde ctg, eftersom kurvan så lite oroväckande ut.
När jag låg där, ivrig och otålig, insåg jag att det ju inte spelar någon som helst roll NÄR bebisen kommer ut. Bara att den mår bra.
Nu visade det sig efter en hel dags fosterövervakning att den visst mådde rätt fint där inne och att det bästa för oss alla var att åka hem och vila. Jag instämde. Två dagar senare vaknade jag av en liten blödning och några timmar senare kom tösen ut. Av egen kraft. Utan några värkförstärkande dropp eller kritiska moment.
Det blev en fantastisk förlossning som tog en dryg timme från att värkarna startade och när de startade var jag redan inne på BB för kontroll pga blödningen. Full kontroll i allt det okontrollerbara...
Vad jag försöker säga är: UJ vad jag förstår din otålighet, men handen på hjärtat, visst vill man att bebis ska få böka sig ut när bebis själv är redo? Och må bra hela vägen?
Så njut av sista dagarna med sammanhållen nattsömn 8)

och gläd dig till en spännande upplevelse. Den är alldeles runt hörnet!!
Du kan ju alltid be om en hinnsvepning om det drar ut på tiden!
KRAM och lycka till med resan!