Hej! Jag har länge tänkt att börja med den här kuren för att få min dotter på snart 18 mån att sova själv och sova hela natten.
MEN... Jag vet inte hur det ska funka med spjälsäng. Hon sov i sin spjälsäng till hon blev 4 månader. Sen hamnade hon bredvid oss i dubbelsängen. Där stannade hon tills hon blev ca 1 år. Då införde vi spjälsängen igen. Men hon har alltid varit väldigt rörlig i sömnen, så hon vaknade stup i kvarten av att det var för trångt. Hon slog i sig hela tiden, (inte hårt då eftersom vi hade spjälskydd) men vi märkte att hon vaknade varje gång hon skulle flytta på sig i sömnen. Då blev det att vi flyttade över henne till vår säng igen, och där har hon stannat.
Så min fråga är: Hur gör man med såpass rörliga barn när en spälsäng är så liten?
Sen så har jag provat nån gång med solfjädern, men det var ju nästan omöjligt att stå lutad över en spjälsäng så länge (kramp i armar osv)
kram Dinah
nybörjare
Hej!
När du väl har kurat henne så kommer hennes små uppvak inte störa ett dugg. När hon lär sig att somna om själv så kommer det vara som det är för dig själv när du sover. Ibland vaknar man till av att man vänder sig men då somnar man ju om i ett nafs. Eller hur? Konstigare är det inte för ett barn.
Jag tycker inte du ska oroa dig över att hon är rörlig. Jag har faktsikt aldrig hört talas om ett barn som är så rörligt att det inte kan sova.
Läs igenom denna länk om attityden ett par gånger så får du kanske lite andra tankar:
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... alvklarhet
Jag tycker definitivt att du ska kura i spjälsäng. Snart kommer förtrotsen och då är det alldeles för stort för henne att sova i en öppen säng.
Solfjädern använder man mest som krisverktyg efter första natten. Då ska ramsan ta över mer och mer. Så det är inte meningen att du ska solfjädra i timmar under hela kuren.
När man kurar så måste man vara bombsäker på sin sak. Det ska kännas helt rätt när man gör det och alla orosvargar ska vara bortblåsta. Så läs gärna på lite mer av allt och speciellt länken om attityden. Den gör allt för kuraren.
Susanne
När du väl har kurat henne så kommer hennes små uppvak inte störa ett dugg. När hon lär sig att somna om själv så kommer det vara som det är för dig själv när du sover. Ibland vaknar man till av att man vänder sig men då somnar man ju om i ett nafs. Eller hur? Konstigare är det inte för ett barn.
Jag tycker inte du ska oroa dig över att hon är rörlig. Jag har faktsikt aldrig hört talas om ett barn som är så rörligt att det inte kan sova.
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... alvklarhet
Jag tycker definitivt att du ska kura i spjälsäng. Snart kommer förtrotsen och då är det alldeles för stort för henne att sova i en öppen säng.
Solfjädern använder man mest som krisverktyg efter första natten. Då ska ramsan ta över mer och mer. Så det är inte meningen att du ska solfjädra i timmar under hela kuren.
När man kurar så måste man vara bombsäker på sin sak. Det ska kännas helt rätt när man gör det och alla orosvargar ska vara bortblåsta. Så läs gärna på lite mer av allt och speciellt länken om attityden. Den gör allt för kuraren.
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.