Jag ligger i startgroparna för att kura min lilla 11-månaderstjej men vill känna att jag är så påläst o förberedd om jag bara kan bli innan jag drar igång så att jag inte måste avbryta och läsa på igen. Så jag väntar hellre någon dag extra nu och rätar ut mina frågetecken även om det kliar i fingrarna av iver att hjälpa min lilla älskling...
Jag har tänkt att varken buffa eller vagna utan "bara" köra med solfjärdern och ha henne liggandes på sidan i sängen med ansiktet bort från mig. Låter det som en bra plan?
Nuläget är att jag den senaste månaden har burit henne till sömns i selen och sen samsovit med henne vilket gjort att hon sover väldigt oroligt fram till 23 och sen vaknar 2-3 ggr per natt (vilket är topprekord för oss....). Innan dess hade jag henne i henens egna säng fram till 03-04 men för att jag skulle få henne att sova var jag tvungen att stå helt dubbelvikt så att hon kunnat känna på mitt ansikte vilket efter ett par månader totalknäckte min rygg (läggningen tog 5-20 min och sen vaknade hon alltid efter 30 min, därefter 4-5ggr mellan 20 och 23 och sen varannan timme natten igenom till 06). Hon är mycket livlig i den egna sängen, går runt i den utan att hålla i sig, skriker och gråter hysteriskt. (tilläggas ska kanske att det är en aktiv och superglad liten tjej men som nog behöver sova för att orka vara glad hela dagen och upptäcka livet fullt ut!)
Gällande schemat kommer jag att satsa på en lång lur på fm och en kortare på em. Men min fundering här är hur man gör under kuren om en måltid eller en dagsvila totalhavererar? Är det bara att köra som jag gör nu att truga med maten så mycket jag orkar och går det inte så får hon en ny chans vid nästa mål mat? (men att jag nu vid kuren ska hålla strikt vid schemat?) Somnar hon inte på fm idag (brukar sova 08:30-10:00) så försöker jag som det ser ut nu på nytt precis efter lunch. Hur ska jag göra udner kurperioden? Om hennes första fm-lur skiter sig, ska jag då inet försöka förrän vid den schemalagda em-luren igen?
Nu tror jag att jag fått ur mig de första frågetecknen, hoppas någon orkar försöka hjälpa mig
/En mycket inspirerad och motiverad mamma i startgroparna