Jag bara MÅSTE få berätta om vår nyblivna 3-årings läggning
Jag är så lycklig att jag nästan spricker över att ha hittat hit och fått alla tips och ideer..
18:40 cirka brukar jag säga till att snart är det natti natti
några minuter senare säger jag "finns det några smutsiga tänder här" med en spelad överdriven röst..han reagerar direkt och sätter handen för munnen och börjar fnissa..Nähä säger jag, och går mot badrummet varpå han smyger efter och jag säger ngt i stil med..."vad kuuuul det ska bli att få borsta tänderna med kaninen! Jaaaaaaaaag meeeed vrålar och springer in i badrummet och ställer sig på pallen..vi småpratar lite medan jag sätter på tandkräm..då STÄNGER han munnen och öppnar den inte förren jag börjat borsta näsan (med baksidan) DÅ öppnar han munnen med ett fniss som visar att han tycker jag är fullständigt tossig...
...nu till det allra roligaste, jag fnissar här i min ensamhet..när han sagt natti till alla så SPRINGER han in i vår säng (han sover för närvarande i en översäng men vi flyttar snart då får han ett eget kryp in och vi med) Nu kommer skrattet till gonattet (som iof började redan då jag frågade om smutsiga tänder)..han fullkomligt VIKER sig av skratt redan i språngmarchen IN till min säng, slänger sig i den och kiknar och försöker få fram att nu ska han sova där, tittar på mig med lysande ögon och väntar..där blir det bus och asgarv i från oss båda och sedan åker han lastbil upp i sängen, på med lugna musiken, pussen och ramsan...nu är kl 19 cirka..
Klart att han ropar och så ibland, inget större och ibland kan det vara tyst en halvtimme till han ger sig till känna vilket bara bemöts lugnt med ramsa.
ALDRIG har det varit så kul att kl blir 18.40
Trotsen har börjat men bemöts med lugn och inget större ståhej. Han behöver verkligen skratta då han i vissa stunder blir lite tung i sinnet. Tack ALLA Ni underbara människor som delar med Er och TACK du underbara Anna W..