Å, mitt lilla Sagotroll alltså...

Jag är så kär i henne och i hennes lillebror, ås jag vet inte var jag ska bli av. Måste berätta om i går kväll när vi var ensamma och pappa jobbade!
Saga tog sitt kvällsbad medans jag ammade Tim bredvid -allt var frid och fröjd- ingen anade vad som komma skulle... Jag skulle resa mig upp med Tim i famnen (och hafsig som jag är så gick det SNABBT!

) och tjongar Tims lilla huvud i den öppna badrumsskåpsdörren

varpå han skriker som en tok, och jag naturligtvis känner mig som en usel mamma

!
För att inte Saga ska bli rädd och inte heller se att JAG blev så in i h***ete superrädd och besviken på mig själv, så fick jag medans jag leende sa till henne "Vad arg han blev, ojojdå, snart blir det bra igen!" tänka "Jag får vänta till hon lagt sig med att bryta ihop..."
Medans jag i kaoset fixade välling, tröstade en trött Saga (också) som snubblat, satte på Saga sin "Jacka"(morgonrocken som aldrig får glömmas!)satte på Barbapappa (distraktion

) och ringde sjukvårdsupplysningen för att kolla vad jag skulle ha koll på, så hann jag helt enkelt inte sätta på Saga någon blöja på ett tag helt enkelt utan tänkte att jag får väl torka golven IMORGON. Men mitt i alltihop satte jag ändå snabbt fram en potta på golvet och slängde ur mig "behöver du kissa får du kissa här på pottan!"
När allt lugnat ner sig kom jag på

nu får jag nog sätta på Saga blöjan (hon kissar MASSOR under tiden hon dricker välling)! Så jag går förbi pottan i vardagsrummet för att hämta en blöja, och får syn på en potta som är full med kiss!

Och Saga har helt sonika gått tillbaka till sitt favortiprogram utan att göra något väsen av det hela -som om det var det naturligaste i världen- såklart! Så så fick jag ju också reagera, och jag tyckte ju att det var VÄLDIGT praktiskt att Saga nu KUNDE kissa på pottan osv osv... (TOPPEN, Mammut Maria

) och hon fick hälla ut det själv och spola osv.
TUR att detta "glada" hände efter mitt stora misslyckande som mor (

ååå, vad synd det är om MIG nu då

), annars HADE jag nog gråtit mig till sömns... (Fast Tim tystnde efter två minuter och var lika glad som vanligt)
(Sen ska jag väl inte avsluta berättelsen om i går kväll med att hon efter det lyckade pottgåendet lämnade två pölar till efter sig -en i pappas säng och en på datorstolen
...)