Sega föräldrar.....fattar ingenting

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Sköldis

Sega föräldrar.....fattar ingenting

Inlägg av Sköldis »

Hej

Majken som är tio månader tycker att ensamlek är mindre kul. Jag har försökt att få till leksakerna men jag verkar inte ha någon större förmåga....Hon tycker det är kul i sängen så länge dom små leverpastejsbitarna finns i den roliga burken. Hon ställer sig upp efter 15-20 min och ropar argt. Jag går in efter 30 min, går in till henne när hon är tyst. Alltså ingen räddning. Har smygtittat på henne och hon står vid gaveln och ropar. Vi har leksaker som vi varierar oss med. Några tips.

kram ida
Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Har ni äggklocka? Då slipper hon bry sig om när ni ska komma, när klockan ringer kommer ni. :wink: Musik att lyssna på? Instrument att spela på?
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Sköldis

Inlägg av Sköldis »

Ja vi har en del som vi tycker spännande instrument. Vi ska på loppis kan hända att vi kan fynda lite där. Men jag undrar om det inte finns ett samband med att Majken försöker lära sig gå. Hon kämpar på hela dagarna och lilla rumpan har fått blåmärken. Med andra ord frustrationen är ganska stor och det kan hända smittar av sig in i ensamleken. Det hon gillar bäst är att hjälpa mig med diskmaskinen.

ida
:wink:
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Jag vill dock gärna komma in och rekommendera "plocklådor" och musik. Detta var väldigt bra med Tor i samma ålder. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sköldis

Inlägg av Sköldis »

Hej och god morgon

Vill bara berätta att jag hittat en bra grej....till :oops: Det ser ut som en mugg men istället för lock sitter det gummi/plast remsor som gör att du kan sticka ner handen och plocka upp godbitar men du kan inte vända på muggen och hälla ut, mycket bra. Majken har fått den med små godsaker i och det fungerar bra. Muggen är tänkt till bilresor och är från 12 månader. Perfekt till ensamlek! :D
hej hopp
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"