Tar ej flaska!

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
sarali

Tar ej flaska!

Inlägg av sarali »

HEJ
hur går det för era små och flaskan??
Min lilla på 6 månader tar ej flaska vi kämpar och kämpar. Men icke..
Jag ger massor med gröt och välling blandning på kvällen för att han ska vara ordentligt mätt och somna utan tutten och fasst han ätit massor så vill han ändå ha tutten..
Jag vill ju kunna gå och ha ett liv ibland utan bebis då det skulle vara bra om han kunde äta gröt och ta en flaska och somna...
Just nu håller mormor på förgäves han gråter och gråter och vill inte ..ska jag avbryta ch ge tutten det är u hemskt at låta han gråta så förtvivlat eller ska jag inte ge mig ..

??????
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej! Jag tycker inte du behöver kämpa så mycket med flaskan i ärlighetens namn... Det tuttande som sonen ägnar sig åt är nog minst lika mycket trivsel och sällskap som käk och skulle det utebli en kväll så spelar det ingen roll för natten, om matintaget i övrigt har varit gott.

Hur ser matordningen ut i övrigt?
_lill

Inlägg av _lill »

Hej!

Min tjej har heller inte velat ha flaska, försökte och försökte men det var absolut nej... tills hon för nån månad sen fick tag på kusinens vällingflaska :lol: men vi tyckte att vid 17 månader känns det lite sent att börja med välling... nå, det vi gjorde istället var att istället ge gröt, mat osv. som tur var tyckte hon snabbt om det mesta och om jag var borta - som man vill ibland! - gav vi gröt. tyvärr inte svar på din fråga, men ett svar på hur vi gjort...
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
malinmauritsen
Kontakt:

Inlägg av malinmauritsen »

Vår femmånaders vägrar också flaska..... och det har orsakat huvudbry här med, kommer man någonsin ut ur huset ?? :roll:
Men nu gör vi lite framsteg med gröt och så verkar hon gilla morötter och majspure :lol: Ännu inte såpass att hon och pappa kan ha en kväll själva, men det finns hopp.... sonen var så enkel med flaska och all mat, så det känns ju lite märkligt!
Alfred 22 maj 06, Elvira 17 mars 09
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Sedan... är man fem-sex månader brukar ju pipmugg också funka! Speciellt de med mjuk pip! :thumbsup:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"