Trött mams till en Nattslurkar piggelin!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sarali

Trött mams till en Nattslurkar piggelin!!

Inlägg av sarali »

hEJ kära!
Jo jag har sladdat in här för att få lite inspiration (hjälp)..
Min lilla 6 månader gamla är en nattslurkare och blir helt galen om han inte får sina klunkar bröst mjölk var eller varannan timme..Jag ger bra med gröt morgon och kväll och en lunch och fruktmellis plus bröstmjölk!Han tar inte heller flaska tyvärr...vi kämpar fortfarande med flaskan..
På natten när han vaknar runt 01 så har Vi försökt vagna, gå runt i cirklar med han tills han somnar om (ibland efter mycket gråt och skrik) men icke.... i 10 dagar i rad och ingen brytning han fortsätter som ingenting och vaknar om inte kl 1 så kl 2 och även kl 3 och 4,5,6,7,8 Jag är galet trött...har ej sovit mer än 3 timmar i streck på mer än ett halvår....
så detta med kuren låter intressant...men men frågor...
Det är inte försent med en 6 snart 7 månader gamal??

Han är dock van att ligga på rygg??

Är det viktigt att inhandla boken sova hela natten, och funkar den för så gamla bebisar??

Finns dessa böcker på spanska??Min kille är från argentina och jag vill att han själv ska läsa detta..han är skeptisk och vi båda måste ju vara bestämda...
så tacksam för svar.. ps min son sover inte mer än 12 timmar p dygn...
//TRÖTT MaMmi
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej och välkommen hit! :smile:

Du har hamnat helt rätt för dina bekymmer. Kuren går att tillämpa även på vuxna enligt Anna Wahlgren :wink: så du är ICKE för sent ute. :smile:

Att köpa boken underlättar enormt, för att inte säga utgör en stor förutsättning för att det skall gå så bra som möjligt. Om den finns på spanska hoppas jag att någon annan här kan svara på. Den finns ju på engelska ifall det är lättare... :?:

Det vore ju bra om din sambo är lika tänd på detta som du, då kan ni underlätta för varandra och den lille känna att mamma och pappa är inne på en mycket bra linje.

Att få sova är ett av grundbehoven och jag förstår om du är helt slut, hjälp finns dock att få både i Anna Wahlgrens Barnaboken och SHN-boken (Sova-hela-natten).

Börja läs om kuren här på hemsidan. Men som sagt, du är inte för sent ute, det är man aldrig. :smile:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej Sarali och välkommen hit! :heart: :D

För att kunna genomföra kuren på bästa sätt så är det nästan nödvändigt att ha läst boken. Helst flera gånger, så att du själv hittar din säkerhet och kan förmedla till din son att du vet att det här är bästa för just er. Boken finns att köpa här på hemsidan eller så kan du låna den på biblioteket. Den finns på engelska också men inte på spanska vad jag vet.

Och det är absolut inte för sent att kura din son. Han behöver sova ca 15 h per dygn och få sammanhängande nattsömn. Så jag tycker att det låter som om kuren kanske skulle kunna vara något för er.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Nu fick du förträffligt svar av Anna09 också :wink: :heart:
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Jo, du undrade ju en sak till: Detta med ryggläget.

Om/när ni bestämmer er för att utföra kuren kan ni säkert introducera magläget (med andningslarm!) och vara bestämda med det.

Han kanske protesterar först eftersom det är nytt, men sömnen blir i regel bättre och djupare på mage så det kommer nog välkomnas mer än väl av honom då han också behöver sova mer och bättre.

Vår lilla sov på rygg första veckorna efter att hon kom, men sov mycket oroligt och vaknade ofta, vågade liksom inte somna in (ryckte till precis när hon var på väg att somna). Men när vi la henne på mage och fick henne att somna så sov hon på ett helt annat sätt.

Men läs mer och berätta för din sambo vilka fördelar det innebär. Kurens tänk med säkerhet och trygghet som skall leda till njutning av livet innefattar inte bara sömnen här och nu, utan också ett tänk som gör barnuppfostran och familjelivet mycket lättare och bättre i längden.

Trygga och säkra föräldrar som utstrålar att deras väg är den säkraste och lyckligaste vill ju ett barn alltid ha, i alla sammanhang för att känna sig trygga.

Läs mer och se positivt på det hela, här finns hjälp att få!
//Anna
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Jo, du undrade ju en sak till: Detta med ryggläget.

Om/när ni bestämmer er för att utföra kuren kan ni säkert introducera magläget (med andningslarm!) och vara bestämda med det.

Han kanske protesterar först eftersom det är nytt, men sömnen blir i regel bättre och djupare på mage så det kommer nog välkomnas mer än väl av honom då han också behöver sova mer och bättre.

Vår lilla sov på rygg första veckorna efter att hon kom, men sov mycket oroligt och vaknade ofta, vågade liksom inte somna in (ryckte till precis när hon var på väg att somna). Men när vi la henne på mage och fick henne att somna så sov hon på ett helt annat sätt.

Men läs mer och berätta för din sambo vilka fördelar det innebär. Kurens tänk med säkerhet och trygghet som skall leda till njutning av livet innefattar inte bara sömnen här och nu, utan också ett tänk som gör barnuppfostran och familjelivet mycket lättare och bättre i längden.

Trygga och säkra föräldrar som utstrålar att deras väg är den säkraste och lyckligaste vill ju ett barn alltid ha, i alla sammanhang för att känna sig trygga.

//Anna
sarali

TACK

Inlägg av sarali »

Anna09 skrev:Jo, du undrade ju en sak till: Detta med ryggläget.

tack tack tack för svar jag ska börja så fort som möjligt
sarali

TACK

Inlägg av sarali »

Anna09 skrev:Jo, du undrade ju en sak till: Detta med ryggläget.

tack tack tack för svar jag ska börja så fort som möjligt
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"