Tips på nyttig och lättlagad lunch!
Tips på nyttig och lättlagad lunch!
Jag undrar om ni har några bra tips på lunch som dels är nyttig, dels går att svänga ihop på ett nafs... Om det dessutom är billigt är det ännu bättre!Mitt eget tips är att öppna några burkar makrill i tomatsås som man kan ha på macka eller äta som det är, samt komplettera med lite grönsaker.
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
Några förslag.....
Omelett m. tärnad tomat, lite ost och någon örtkrydda......
Koka pasta med lite frysta grönsaker ex ärtor och majs och ha lite rökt eller kokt skinka till. Tillsätt in svkätt grädde om man så vill.....
Lins och morotssoppa....
hacka en lök, riv 2 morötter och fräs i lite olja med lite curry. Tillsätt ett tärnat äpple och 1 dl röda linser. Häll på ca 7dl. buljong. Tillsätt risoni eller någon annan pasta om så önskas. Låt koka i ca 10 min. Späd med mer buljong om det behövs. Smaka av.
(Denna soppa kan varieras som man önskar)
hacka en lök, riv 2 morötter och fräs i lite olja med lite curry. Tillsätt ett tärnat äpple och 1 dl röda linser. Häll på ca 7dl. buljong. Tillsätt risoni eller någon annan pasta om så önskas. Låt koka i ca 10 min. Späd med mer buljong om det behövs. Smaka av.
(Denna soppa kan varieras som man önskar)
Mamma till lilla Sara 050615 som finns i himlen, lille J född 070224, och lilla H 090425 född i v 39+0
Hej!
Jag hittade färdigdelad fisk av olika sorter i frysdisken. En sådan påse räcker till lunch för hela familjen (4 pers). Jag fräser den och låter den sedan puttra i oatly mat (lättvarianten). Serverar med potatis eller bandpasta och lite grönsaker.
Inte jättebilligt, men nyttigt, snabbt och gott.
Jag hittade färdigdelad fisk av olika sorter i frysdisken. En sådan påse räcker till lunch för hela familjen (4 pers). Jag fräser den och låter den sedan puttra i oatly mat (lättvarianten). Serverar med potatis eller bandpasta och lite grönsaker.
Inte jättebilligt, men nyttigt, snabbt och gott.
* potatis- och purjolökssoppa
* pannkakor där hälften av mjölet byts ut mot grahamsmjöl
* hemmagjorda piroger från frysen
* makaronipudding med korv/purjo/skinka eller vad man vill ha i
* blodpudding
* raggmunkar med lingonsylt
* gröt med ägg och/eller smörgås
* pannkakor där hälften av mjölet byts ut mot grahamsmjöl
* hemmagjorda piroger från frysen
* makaronipudding med korv/purjo/skinka eller vad man vill ha i
* blodpudding
* raggmunkar med lingonsylt