Hej och tack för svar!
Ja hur går det nu? Fram till idag skulle jag sagt jättebra, det lugnade ner sig och han skötte sig exemplariskt med farmor och farfar i helgen lilla grynet så vi fick åka bort
Men så ikväll drog han igång med full styrka igen

Vad håller vår lille man på med? Precis som de tidigare gångerna har han ikväll somnat efter 1 timmes skrik av den argaste arga sort

, med spark i sängen, spark i väggen, kast med liten nalle (hmm, kanske blir en liten mångkampare av den här....

), som slutar lika plötsligt som det började.
Tidigare valde vi göra så lite som möjligt vilket verkade rätt för det blev ju bättre. Vi började så ikväll också men det hjälpte inte denna gång, han bara jagade upp sig. Till slut var JAG så arg och frustrerad att jag var tvungen att göra något, testade att ramsa några gånger med allt lugn jag kunde uppbringa men ingen reaktion. Däremot tystnade han omedelbart när min man var tvungen att gå upp till övervåningen (där lilleman ligger) för att hämta en sak - direkt lyssnade han om vi skulle komma till honom - och så ännu argare när maken gick ner igen förstås!
Är detta något slags trots tror du? Lite tidigt, men han har varit tidig med allt (bråttom bråttom, sååå mycket vilja präglar honom sedan dag 1!) Vi får väl se vad som händer inatt och imorgon....... Och förstärka rutinerna. Hmm, idag har vi varit på utflykt hela dagen med mycket bilåkande och väldigt lite social delaktighet, kan det vara så enkelt?

:-s
Vad gäller minikurande - hur gör du då - en kväll med gå in, ramsa etc tills det blir tyst, och sedan backa om "besvären" kvarstår till kvällen därpå? Och TONEN - ska den vara betryggande och lugnande "allt är lugnt och precis som vanligt lille vän, nu kan du sova", eller mer bestämt "nu får du faktiskt ta och ge dig, nu ska du sova - punkt" ? Känns mer som att jag lutar mot det senare - han kan ju det här! Hoppas du förstår vad jag menar
En annan sak - Anna har en beskrivning av olika typer - semlan, sparrisen och muskelbyggaren som jag tycker är väldigt bra. Vi verkar ha haft turen

att få en av varje sort, allt för att utmana oss till det yttersta och för att vi inte ska kunna "återanvända" våra sätt att agera rakt av på alla barnen

Finns det avnittet på forumet? Har inte Barnaboken med på semestern.....
Kram till er alla!