Bebisar 2010

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Lobilina

Inlägg av Lobilina »

Grattis Cyan, vad roligt! Här produceras det i ett rasande tempo må jag säga :roll: :D . Lovar att höra av mig snart så att vi kan ses. Kram!
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Grattis Cyan! :D
Hur mår du så här alldeles alldeles i början?

Jag är så nöööjd över att början är över för min del. :lol:
Nu är jag bara trött men inte bakis 24/7.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Lobilina: Det är ju en så kul produktion! Testa får du se! :mrgreen:
_lill

Inlägg av _lill »

Vad roligt med så många 10-bebisar! Undrar också hur ni andra mår och framförallt hur ni hanterade eventuellt illamående. Är så trött på att vara supertrött och bakis större delen av dygnet.... har testat det mesta (receptfritt) men inget verkar hjälpa.... :cry:
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Minx

Inlägg av Minx »

Lägger till mig själv här:

Kattklo 19 januari
TorpSara 22 januari
Majsans 30 januari
Kristin87 10 februari
Minx 19 februari
_lill 10 mars (typ)
Cyan 29 mars (typ)

Hur många här ska få sitt första barn?
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hej Minx! Välkommen hit!!

Jag tror att alla på listan får syskon utom du, men det kanske kommer fler förstföderskor? Tills dess får du prata strunt med oss rutinerade... 8) :lol:
Åse

Inlägg av Åse »

Här har vi också ett efterlängtat syskon på G :D

Kattklo 19 januari
TorpSara 22 januari
Majsans 30 januari
Åse 9 februari
Kristin87 10 februari
Minx 19 februari
_lill 10 mars (typ)
Cyan 29 mars (typ)
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Minx

Inlägg av Minx »

TorpSara skrev:Tills dess får du prata strunt med oss rutinerade... 8) :lol:
Ok, då är det alltså till er jag ska ställa alla konstiga frågor som ploppar upp i skallen på mig? :)

Mår alla bra annars då? Växer magarna så det nästan knakar?
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Precis! Jodå, nog växer det alltid. För att citera Familjelivs graviditetskalender: v20: Nu börjar det synas att du är gravid även utanpå kläderna. Moahahaha. Börjar?? :mrgreen:

Å andra sidan hade jag folkdräkt på ett bröllop igår, och då insåg man hur de gjorde för att dölja graviditer så länge. Jag såg ju bara fet ut! :shock: (Det är väl rart att TorpSara går på bröllop i folkdräkt, tycker ni inte? Jäklar vad man skapar förväntningar...) :wink:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Grattis och välkomna till listan MInx och Åse!
Jag är framflyttat ett par dagar, till min älskade och bortgångne mormors födelsedag.
Och till samma dag som dig TorpSara!
Men rutad som jag är tänker jag i början av februari. Den 31a januari fyller jag 30 år så det vore väl en present? Eller några dagar före tack, jag vill dricka skumpa! ; )

I fredags var vi på rutinultraljud och det var läskigt och underbart.
EN raring är det där inne, som gillade att sova med armarna ovan huvudet!

Kattklo 22 januari
TorpSara 22 januari
Majsans 30 januari
Åse 9 februari
Kristin87 10 februari
Minx 19 februari
_lill 10 mars (typ)
Cyan 29 mars (typ)
Majsans

Inlägg av Majsans »

Jahapp.. här var en till som varit på ultraljud och blivit flyttad. Lillasyster eller bror verkar vara en betydligt piggare varaint än storebror som bara sov när vi var på ultrljudet. Den här lille pricken for runt som en ... som en... flipperboll kanske? Det var ju otroligt underhållande att titta på men svårt att få några fina foton på (men det spelar enligt mig ingen som helst roll)yns

Här syns det minsann ingen gravismage, kanske kan man tro att jag ätit lite för mycket pizza eller druckit för många öl. Jag är alltså inte riktigt toksnygg just nu, men mår finfint!

Kattklo 22 januari
TorpSara 22 januari
Majsans 1 februari
Åse 9 februari
Kristin87 10 februari
Minx 19 februari
_lill 10 mars (typ)
Cyan 29 mars (typ
I augusti 2008 föddes Gossen som hade SM i sig från början.

Skruttan föddes den 28 januari, fyra dagar tidigare än beräknat
Minx

Inlägg av Minx »

Idag har jag haft panik. Upptäckte att mina magmuskler har delat på sig :shock: Trodde att jag höll på att spricka på längden :lol:
Det är väldigt svårt att hitta information om detta, diastasis recti heter det tydligen om man ska vara ordentlig. I alla fall har jag svårt att hitta info om det är vanligt att det händer så tidigt i graviditeten (är i v. 16). Känns lite skumt eftersom jag knappt hunnit få någon kula alls ännu. Någon annan här som råkat ut för detta?
Majsans

Inlägg av Majsans »

Minx skrev:Idag har jag haft panik. Upptäckte att mina magmuskler har delat på sig :shock: Trodde att jag höll på att spricka på längden :lol:
Det är väldigt svårt att hitta information om detta, diastasis recti heter det tydligen om man ska vara ordentlig. I alla fall har jag svårt att hitta info om det är vanligt att det händer så tidigt i graviditeten (är i v. 16). Känns lite skumt eftersom jag knappt hunnit få någon kula alls ännu. Någon annan här som råkat ut för detta?
Hej Minx! Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med detta, eftersom min lilla mage höll ihop sig så fint förra gången. Jag var dock hos en personlig tränare under förra graviditeten som var SÅÅÅ duktig. Vi pratade lite om det där med delade magmuskler- hon hade stenkoll på det där. Nu vet jag inte om detta gällde just henne, eller om det ingår i utbildningen. Kanske finns det någon i din närhet som har koll på detta?
I augusti 2008 föddes Gossen som hade SM i sig från början.

Skruttan föddes den 28 januari, fyra dagar tidigare än beräknat
Liten_med_Mindre

Inlägg av Liten_med_Mindre »

Pillar in mig själv och Grynet på en rad med. Försöker för allt i världen hålla in magen några veckor till för att få höra om en ny tjänst jag vill ha, annars putar den friskt.

Utan alla er goingar hade det inte blivit något syskonförsök...då hade vi fortfarande försökt sova ikapp. :-)

Kattklo 22 januari
TorpSara 22 januari
Majsans 1 februari
Åse 9 februari
Kristin87 10 februari
Minx 19 februari
Liten 5 mars
_lill 10 mars (typ)
Cyan 29 mars (typ
Mamma till miss J, född januari 2008, kurad i Gastsjön augusti 2008
Lilleman född mars 2010
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad roligt :D Ska lilla miss J bli storasyrra - för mig är hon fortfarande en liten skrutta!

Varmt och stort grattis, hoppas du får tjänsten du vill ha :!:

Ta hand om dig :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"