vi har nu kört första natten med kuren och det gick ganska bra. Min lilla prins är van vid buffningen som vi har kört sedan länge eftersom han har legat i egen säng och i eget rum sedan han var runt fem månader. Då använde vi oss av buffning som läggningsmetod. Vi har aldrig haft stora problem vid själva läggningen utan han har vaknat mycket under natten. Nu har jag tröttnat - efter ca 10 månader, och därav beslutet att "kura". Läggningen igår tog ca 45 min, och jag fick både lämna besked, påminna och bekräfta ett antal gånger. Därefter vaknade han en gång runt kl 01 men då behövde jag bara ge besked och bekräfta en gång. Sen vaknade han 04.24 och då blev det problem. Vi valde nämligen att ta bort vällingen denna första natt också och det är just den tiden har brukar få. Efter ungefär en halvtimme med besked och påminnelse fick han fullkomligt panik. Han sparkade och slog runt sig och skrek som en tokig. Jag fick inte lugn på honom på nåt sätt... Så jag tog upp honom ett par gånger (då blev han genast lugn i min famn) för att direkt lägga ner honom i sängen. Jag vet att man egentligen inte får ta upp honom, men jag blev också osäker då. Till slut lyckades jag lägga ner honom och lugna honom på plats, ge honom påminnelse och sen bekräftelse sen sova han i ytterligare någon timme. Har jag förstört kuren nu? Tror ni att jag behöver göra om första natten inatt eller ska vi fortsätta enligt plan? Kan det ha att göra med välling-avvänjning så att det bara blev mycket på en gång??
Tacksam för svar snarast!!
//Orolig och trött första-gångs-mamma