Semestern i Göteborg funkade ok, vi vagnade inte utan lät henne somna medan någon av oss gick med henne, och sedan kunde vi sitta bredvid vagnen medan hon sov.
Resdagen hem sov hon endast 5 min på flygbussen, långt före ordinarie sovtid som inföll i samband med incheckning och flygtur... Dagen efter, i söndags, la jag bara ner henne i vagnen hemma, ramsade, och gick därifrån. Hon satte sig upp, grymtade lite, tog ner suffletten, la sig ner och somnade och sov nästan två timmar

Ah, tänkte jag, nu är cirkeln bruten och det är slut på vagnandet! Kände mig som världens bästa 8)
Men inte då... i måndags la min man henne (jag är åter på jobbet) och allt var lugnt - tills hon möter honom i källaren med ett glatt "hejhej"

Då har hon helt sonika klättrat ur vagnen, trots myggnät, och gått in! Vagnen har hon klättrat i och ur många gånger, men aldrig i samband med sömnen. Maken lägger henne igen men samma sak händer och ställd som han är väljer han att gå med vagnen tills hon kommit till ro, då ställer han den och hon somnar med vagnen stillastående.
Igår hände samma sak, så då kom vi överrens om att han skulle lägga henne inne idag. Det resulterade i att hon för första gången klättrade ur spjälisen

Maken och A ställde sig på pass utanför dörren och varje gång hon försökte ta sig ur så sa han "lägg dig ner" vilket hon gjorde. Till slut tröttnade hon och somnade.
Ikväll klättrade hon också ur spjälisen, och jag ledde en ilsken dotter tillbaka två gånger, innan hon la sig till ro och somnade.
Nattsömnen är som förut 19,30-7,30 och dagsömnen är ändrad till 13,30-15. Om en dryg vecka börjar dagis och då kommer alla tider att skjutas tillbaka cirka en halvtimme dvs 19-06,45 samt 13-14,30. Hon går på ett utedagis så där sover de i vagn ute.