Hur hjälpa en 20-måning?
-
Gäst
Det är nog så, när jag tänker lite mer på saken, att jag inte har orkat ta tag i det förut, eftersom jag varit så erbarmligt trött och grinig själv.
Det är otvetydigt så att båda måste sluta samtidigt iaf, det går inte att vänja av den ena om den andra fortfarande nappar. Hmm...
Snart uts?vd
mamma till
Storebror f?dd april 2002 och
Lillebror f?dd december 2003
Hej!
Vilket genombrott i natt!!! Vad STOLT jag blir å dina vägnar!!!!
Fantastiskt bra jobbat, du ser, han köper det du förmedlar, attityden verkar helt klart finnas på plats!
Men var har du attityden med napparna...? Lyssna nu på Mammut och ta bort nappen för båda. Utan tvekan det allra minsta.
Nappen är borta! Du KAN inte hitta den, så tyvärr, tyvärr, det blir ingen!
Hjälps åt att leta på de gamla vanliga ställena.
Härligt jobbat med nätterna, nu ska du se att ni snart får sova hel natt!
kram anna
Vilket genombrott i natt!!! Vad STOLT jag blir å dina vägnar!!!!
Fantastiskt bra jobbat, du ser, han köper det du förmedlar, attityden verkar helt klart finnas på plats!
Men var har du attityden med napparna...? Lyssna nu på Mammut och ta bort nappen för båda. Utan tvekan det allra minsta.
Nappen är borta! Du KAN inte hitta den, så tyvärr, tyvärr, det blir ingen!
Hjälps åt att leta på de gamla vanliga ställena.
Härligt jobbat med nätterna, nu ska du se att ni snart får sova hel natt!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
Gäst
8)
Hur blir man så klok som ni båda?
Ni har ju så rätt båda två! Och jag som tyckte jag var så duktig hittills, så måste jag fixa ännu mer Attityd här, det är uppenbart!
Fast nu ska jag sova!
Snart uts?vd
mamma till
Liten lägesrapport, bara:
I kväll tog det visserligen 17 minuter från det jag la honom tills dess att han sov, men med tanke på att jag ramsade en gång + en påminnelseramsa och han sen låg och pratade och hade det ganska kul för sig själv en stund, och att jag sen kunde bekräfta och han somnade direkt efter det, så måste jag erkänna att jag tycker fortfarande det går framåt! \:D/
8)
Eller
I kväll tog det visserligen 17 minuter från det jag la honom tills dess att han sov, men med tanke på att jag ramsade en gång + en påminnelseramsa och han sen låg och pratade och hade det ganska kul för sig själv en stund, och att jag sen kunde bekräfta och han somnade direkt efter det, så måste jag erkänna att jag tycker fortfarande det går framåt! \:D/
Eller
Snart uts?vd
mamma till
Grattis till ytterligare framsteg!!
Vad gäller nappen tror jag allt sagts!
8)
Och vad gäller natten kan jag bara gratulera till fint arbete och många underbara kvällar och nätter!!
Kan också tillägga att vi (efter många månader av ganska krokig väg, mycket skrik, ilska, på kvällarna och envisa föräldrar
8) ) ikväll hade vinprovning hemma hos oss (min mans "gamla" vinklubb från högskolan) med 10 vuxna och 5 barn. Vi lade Agnes 30 minuter innan alla kom (18.30 istället för 19.00) hon somnade på 5 minuter och har sovit sig igenom hela kvällen med mycket högt prat och högljudda barn!!
Att det kunde bli så här bra kunde jag bara drömma om! Kan tillägga att hon dessutom är rejält förkyld för första gången i sitt lilla liv.
Var otroligt nervös innan men hon visade vad hon kan med råge!!
Vår underbara tjej!
Lycka till med natten, kommer gå toppen!!
(berätta imorgon)
Vad gäller nappen tror jag allt sagts!
Och vad gäller natten kan jag bara gratulera till fint arbete och många underbara kvällar och nätter!!
Kan också tillägga att vi (efter många månader av ganska krokig väg, mycket skrik, ilska, på kvällarna och envisa föräldrar
Var otroligt nervös innan men hon visade vad hon kan med råge!!
Lycka till med natten, kommer gå toppen!!
Grattis till trevlig kväll - jag ser fram emot likadana! 
Natten gick utmärkt - Kråkan somnade som sagt glad i hågen. Vid 4.20 vaknade han till lite, jag ramsade (från sängen
) och han somnade (eller åtminstone tystnade) nästan omgående och sov ända till sex
Världsrekord igen!
8) Sen låg han kvar och pratade för sig själv tills det var dags att gå upp!
Lite värre var middagssömnen nu, måste jag erkänna - och det berodde på ... nappen!
Han lyckades få tag på en napp (en av alla tusentals som gömmer sig runtom i huset) innan han skulle gå och sova, och jag var ju tvungen att ta den från honom
Lite protester blev det allt, men trots det somnade han på cirkus tio minuter!
Så vi är definitivt på rätt spår fortfarande!
Natten gick utmärkt - Kråkan somnade som sagt glad i hågen. Vid 4.20 vaknade han till lite, jag ramsade (från sängen
Lite värre var middagssömnen nu, måste jag erkänna - och det berodde på ... nappen!
Så vi är definitivt på rätt spår fortfarande!
Snart uts?vd
mamma till
-
Gäst
-
Gäst
Ja, då var det dags för första bakslaget!
Insomnandet gick rätt så bra - han somnade på ca 20 min, men han var ganska ledsen hela tiden. Men sen vakande han igen vid 3-tiden och då tog det nästan en timme innan han somnade igen, och han grät emellanåt.
Det var inte kul alls. Till slut började hysterin närma sig, så jag gick in
Efter besked och ramsa lugnade han sig, och sen somnade han om på tio minuter.
Han vaknade strax efter sex och var jätteledsen igen. Jag fick ta marginalkvarten i handen och gå in och "väcka" innan det egentligen var dags.
Men men, det är väl så, det kanske gick för bra tidigare
Så gjorde vi faktiskt som ni kloka kvinnor föreslagit - att Storebror fick veta att han ju har blivit sååå stor att han inte behöver ha napp längre. Han protesterade mindre än jag trott - men sen tog det två och en halv timme för honom att somna. Det var inget kul rekord.
Det kuliga är dock att ingen av dem har frågat efter nappen idag, så jag försöker se det hela från den sidan i stället, och hoppas att Storebror somnar något fortare ikväll. Annars blir det outhärdligt igen
Insomnandet gick rätt så bra - han somnade på ca 20 min, men han var ganska ledsen hela tiden. Men sen vakande han igen vid 3-tiden och då tog det nästan en timme innan han somnade igen, och han grät emellanåt.
Han vaknade strax efter sex och var jätteledsen igen. Jag fick ta marginalkvarten i handen och gå in och "väcka" innan det egentligen var dags.
Men men, det är väl så, det kanske gick för bra tidigare
Så gjorde vi faktiskt som ni kloka kvinnor föreslagit - att Storebror fick veta att han ju har blivit sååå stor att han inte behöver ha napp längre. Han protesterade mindre än jag trott - men sen tog det två och en halv timme för honom att somna. Det var inget kul rekord.
Det kuliga är dock att ingen av dem har frågat efter nappen idag, så jag försöker se det hela från den sidan i stället, och hoppas att Storebror somnar något fortare ikväll. Annars blir det outhärdligt igen
Snart uts?vd
mamma till
-
Gäst