vilket är bäst?.....

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
tallo

vilket är bäst?.....

Inlägg av tallo »

Hej! Ska köpa nytt regnställ till Bianca i morgon.
Det hon har nu har hon växt ur.... :roll: :lol:

Hon har haft ett vanligt ofodrat på dagis men jag är rädd att hon fryser....
Vet inte om jag ska köpa ett ofodrat eller ett fodrat (vet inte om det som är fodrat är det som kallas: galon)?
Är det det???? :?

Vad har ni till era barn? och hur klär ni dem under ofodrat respektive fodrat regnställ??

Tacksam för snabba svar.... :wink: :D /tallo
Caroline 22 ?r, mamma till Bianca :heart: 2 ?r den 20/8-05
Gäst

Inlägg av Gäst »

:?: Fodrat regnställ? Det har jag missat....

:idea: Själv har jag Didrikssons ofodrade regnställ och de är kanon! De har de över de kläder som annars är aktuella för väderleken.
Mamma L

Inlägg av Mamma L »

Hej :P

Jag har haft både och.

:idea: Jag tycker nog att de ofodrade är bäst, då kan man ju klä dem under, utefter hur kallt/varmt det är.

:idea: Galon är det tyg som regnställen är gjorda av, de här lite tjockare, plastiga ställen.

:idea: Jag tycker att H&M har helt dugliga regnställ (hängselbyxa och jacka) med tanke på att de växer ur dem ganska snabbt.

:idea: Jag har köpt en lite större storlek och haft regnstället även på vintern, ovanpå overallen, när det har varit slaskigt ute.

Usch ja, nu är det dax för att bylsa på en massa kläder snart :?
Linda mamma till Felix -97 Lisa -99 och lille Liam April -05
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Vi kör också Didriksson, supernöjda.

:D
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Jag har haft H&M tidigare och vet att de (åtmminstonde de senaste två åren) har fått "bäst i test" i typ Vi Föräldrar eller ngt liknande. I år var det dock Kappahl so kammade hem den vinsten... Men i år köpte jag regnställ på ICA Maxi... vet inte vad det är för märke, deras eget kanske??? Kostade 199 kr för hela regnstället och jag är jättenöjd. Mjukt och följsamt, bra sömmar OCH bästa priset...

Har också funderat på de där fleecefodrade regnställen som har fått så mkt beröm men kom nog fram till att det är bättre att kunna välja plagg under regnstället istället. Hellre många tunna lager så att man kan klä av vid behov än ett tjock regnställ som kanske blir för varmt vissa dagar... alla vet vi väl hur skönt det blir under ett regnställ om man är för varm... :roll: :lol:
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
kissemjao

Inlägg av kissemjao »

Min dotter kokar i fleecefodrade regnställ. Oavsett om ytterhöljet är av galon eller goretex. Så om du har ett varmblodigt barn så skulle jag råda till att ta ett ofodrat.
Begåvad med :heart: Nell född jan-03 och Jakob född -05 :heart: .
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"