Hej
Skrattade lite för mig själv när jag läste ditt inlägg och såg min lilla tjej framför mig, när hon var i din tjejs ålder

...alltså hon kan fortfarande tala...och har gjort så sedan hon var väldigt liten, då på sitt eget språk
Jag håller med om att det kan vara lite jobbigt att aldrig få en syl i vädret men låt henne bubbla
Jag njuter nu frukten av att ha låtit min tjej babbla helt ohämmat, då man kan föra riktigt intressanta diskussioner med henne och hon brukar hejda sig efter ett tag och fråga skämtsamt, om jag fått skavsår i öronen än...
Fick även veta att en talpedagog på skolan gör ett litet test på alla barn som börjar förskoleklass, som min dotter nu har gjort och hon var mycket imponerad av ordförådet hos min dotter (fattas bara annat, tänkte jag

) och av att hon redan läser texter även med små bokstäver "flytande".
Vad gäller "kladdandet" med mat tycker jag oxå att du kan låta henne hållas så mycket du bara orkar med (det kan ju finnas en gräns för det med

) hon får ju då chansen att peta i sig så att hon blir nöjd och kommer nog snart att tröttna på kladdet och bli "duktig" på att äta.
Försök att njuta av att höra din lilla tjejs babbel och kom ihåg att det är inte förbjudet att stänga av öronen ibland... hoppsan, nuuu hörde jag inte riktigt vad du sa kan man ju dra till med om man får en sur blick för att man svarade fel