Hej! Ja, tidiga morgnar.... Sitter just nu med klassisk musik i öronen

. Det är jättejobbigt. Jag har tänkt så här att jag VILL att de ska sova 12 h nätter. Så jag ger alla förutsättningar och tar max upp 15 min tidigare. Poletten trillar ner förr eller
senare 
. Vi höll på lääänge med äldste sonen och en dag sov han bara. Och sen dess har han sovit fram till väckning varje dag, så vårt slit lönade sig. Pepp pepp! Men klart det är jobbigt när ni måste sova i samma rum. Hur är det med temperaturen i rummet och på henne? Nu är hon kanske för varm, men annars nör det inte är Medelhavsvärme?
Väckarklocka är kanske lite tidigt, men är ju bra att ha i baktanke. Har ni en bra klassisk skiva med bara lugna låtar? Kan tipsa om "Varma röda stunder" eller "Stor musik för små öron".
Att kompensera uteblien nattsömn med att justera dagtid är inte så bra för då befäster man bara det mönster man egentligen inte vill ha. Så jag hade stramat upp schemat (har ingen aning om hur ni har gjort, ni kanske redan följer helt) och låtit henne sova som det var tänkt från början och laddat med envishet. Om mönstret fortsätter kan det vara bra att vid något tillfälle solfjädra eller buffa till sömns bara för att få till ett omsomnande. Annars pangramsa vid första pip och igång med musiken sen direkt är mitt tips, innan hon hinner jaga upp sig. Och så lite aktivitet som möjligt runt henne nu när ni måste vara i samma rum. Och öronproppar

.
Lycka till och fråga mer om du saknade något.
Kram Emma