Detta är min logg för natten... knappast någon framgång...
Vargtimmar:
0506 vaknar med gnäll, jag pangar, tystnar, småljud
0510 tystnar, jag bekräftar, småljudar men tystnar sen 0511
0513 småljud, avvaktar
0520 småljud/tyst/småljud ännu. Avvaktar
0525 tystnar tillfälligt
0526 prat, jag pangar, hon suckar, högre pratljud (enstaka ord, tyst emellan)
Skall jag somna om med proppar nu eller avvakta vaken för att vara beredd? Vill ju att hon skall somna om… men hon verkar vaken och nöjd, vad göra för att budskapet då skall gå in?
0533 fortfarande småljud varvat med tystnad på några sekunder. Vill ge henne tydligt besked om att nu skall man sova!, hur göra det när hon är nöjd?
0538 högre gnäll, pangar, dämpar sig men småljudar ändå, mer missnöjt gnöl/gnäll.
Vill gå in och lägga tillrätta och fjädra till insomning nu, men vet inte… vill hon skall förstå att ”vi sover den här tiden, klart slut”… hur göra?
0541 dämpade smågnöl…. Frustrerande, hon kommer inte somna på egen hand… men är inte tillräckligt missnöjd och ledsen för att jag skall fjädra henne… hon låter som en gnisslande dörr…..
0545 går in o solfjädrar
0610 Solfjädrar, Ester varvar upp sin gråt/lugnar sig/gnällpratar för att ta ny sats igen och gråta och åla sig under mina händer. tänker att de strömmar lugn energi genom mina händer ner till hennes kropp...
0623 sju minuter till vakna. fjädrat 25 minuter, hinner inte mer enligt schemat, lillan inte alls lugnare, jag buffar, hon lugn, ramsar mig ut, hon ledsen igen…. In och buffade igen, lugn och tyst, ramsar mig ut, hon blir ledsen igen… känner att detta inte går på henne, solfjäderna funkade inte alls… kunde inte stå längre idag eftersom vaknandet måste ske.
Känns så löjligt att strida och sedan väcka henne glatt…. Helt sjukt. Nu har jag väl bränt solfjädern för gott antar jag när jag var tvungen att avbryta den idag?
uppgiven igen... och har ångest inför matningen
behöver hjälp med mina frågor angående vargtimman och även matinlägget ovan, tacksam för all hjälp jag kan få.
känner att jag inte vill ha någon mer natt alls...
Så fort hon tystnat går vi in efter en sekund och gör glad morgon – stackars Ester ser helt förstörd ut, vad är det för signaler hon får, knappast någon bra start på dagen……
Kan man inte bara låta henne prata nöjt på morgonkulan och se ifall hon sover över dem av sig själv efter ett tag? Jag går sönder av detta tillsammans med matstrulet………………….