Av de där sakerna kör vi 3 av 4. Det enda jag inte har nu är strikt schema men funderar helt klart på att införa det.malin borin skrev:Hej Eli!E L I skrev:problemet är ju att han VÄGRAR. om jag går med vagnen somnar han men vaknar ändå efter 30 minuter vare sig jag fortsätter går, ställer vagnen direkt när han somnat eller vad det nu är. 30 eller max 45 min är hans tid liksom.
Detta kunde varit vi för ett antal veckor sedan, och om du läser i trådarna tror jag du ser att det är jättevanligt med uppvak, skarvar, ofta efter 45 minuter.
Det som hjälpt oss är:
1 Magläge
2 Strikt schema, han vet att det är sovdags
3 Sluta vagna eller på annat sätt "hjälpa till" med insomning (har gått stegvis dock)
4 Nappen bort
Jag har också hemskt gärna VELAT att han skulle sova bra när som helst och hur som helst, sova länge på morgonen och vakna utsövd och glad så att livet kunde fortgå som vanligt. Det var ju just för att det inte fungerade så som vi arbetat hårt på standardmodellen. YES![]()
![]()
Hälsning, Malin
Jag kan vagna 2-3 ggr så han lugnar sig och sedan får han somna själv.
Haha ja visst vore det bra om man fick allt man ville
Det är ju mkt för att vi haft en son tidigare där allt bara gått enkelt o då blir det en ny erfarenhet nu.