hej!
Min oliver är mitt i kuren- det fungerade jättebra. Han var på väg att sova hela natten och insömnade inom 10 minuter. Pappa fick åka iväg med jobbat igår. När jag skulle ta över själv igår kväll blev han sjuk. Han har en låg feber och har kräkts. Han blev jättemammig. Han ville bara söva hos mig. vad ska man göra?
schema innan han blev sjuk:
vakna kl. 6.00 -lek
kl. 630-730 frukost
lek fram till kl. 900 1:a sovdags (med välling)
vaknade runt kl. 11- lek 30 minuter
lunch kl.1130-1230
lek
kl.14 eller kl.15 2:a sovtid för oliver (med välling)
brukar sova en timme.
ca kl 17 middag
kl 1900 stor välling
kl 1930 sovdags för natten.
Han kunde inte komma in i lugnet. han grät hysteriskt. Jag fick hålla honom i mina armar hela natten i min säng - efter 5 timmarsförsök att få honom att sova in i sin säng.
jag vet inte vad jag ska göra.
tack ska du ha
oliversmamma
sjuk barn mitt i kuren
Hejsan
Jag skulle ha fortsatt enligt plan men med full attityd, annars blir det svårt. Lite extra sömn kan man bjuda på och generositet med verktygen.
Lite lästips:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
Jag brukar prepa i rummet före läggdags, vädra ut så det är svalt, höja upp huvudändan, ge en alvedonsupp och suga rent näsan och ge nezerel eller koksalt lösning. Det underlättar jättemycket och då vet du att han har det bra!
//Malin
Jag skulle ha fortsatt enligt plan men med full attityd, annars blir det svårt. Lite extra sömn kan man bjuda på och generositet med verktygen.
Lite lästips:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... r-trygghet
Jag brukar prepa i rummet före läggdags, vädra ut så det är svalt, höja upp huvudändan, ge en alvedonsupp och suga rent näsan och ge nezerel eller koksalt lösning. Det underlättar jättemycket och då vet du att han har det bra!
//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
-
TorpSara
Jag tror att du får gå på hans form. Är han riktigt risig så ta en paus och backa sedan tillbaka till natt två på kuren . Kräks han fortfarande behöver han extra tillsyn och då kan det vara svårt att kura. Är han däremot sig själv och mer frisk än sjuk (det kan ju växla fort) så skulle jag gå tillbaka till där i kuren jag var, men som Duggan säger, lite generösare med tillsyn och verktyg.
-
oliversmamma
Det var precis det jag görde! Jag väntade en natt till. Han sov hur bra som helst hos mig- som vanligt vill han absolut inte. Hela dagen vill han inte går ifrån mig och normalt är han en väldigt självstandigt 10 mån bebis. Igår kväll så kurade han igen eftersom han var lik sig själv igen. Lite längre än före sjukdomen men det gick helt ok. Trots en kliande utslag efter hans magtarmvirus. Han vaknade 2 gånger till -med en full blöja- så det är väl ok. Det kändes rätt för mig. Jag kunde inte kura när han hade inte ätit så mycket, hade feber och hade panikskrik när jag försökte kura.
tack för allt hjälp.
oliversmamma
tack för allt hjälp.
oliversmamma
bra att du väntade, ett barn som kräks och har feber kan inte kuras enligt mig. Jusst pga av att attityden av naturliga skäl kommer att vara urkass.oliversmamma skrev:Det var precis det jag görde! Jag väntade en natt till. Han sov hur bra som helst hos mig- som vanligt vill han absolut inte. Hela dagen vill han inte går ifrån mig och normalt är han en väldigt självstandigt 10 mån bebis. Igår kväll så kurade han igen eftersom han var lik sig själv igen. Lite längre än före sjukdomen men det gick helt ok. Trots en kliande utslag efter hans magtarmvirus. Han vaknade 2 gånger till -med en full blöja- så det är väl ok. Det kändes rätt för mig. Jag kunde inte kura när han hade inte ätit så mycket, hade feber och hade panikskrik när jag försökte kura.
tack för allt hjälp.
oliversmamma
Kräkningar i kombination med feber kan bli ett alllvarligt tillstånd pga av snabb vätskeförlust. Och ju mindre barn, ju snabbare kan allvarlig vätskebrist uppstå. så i min värld är det totalförbjudet att kura och dömt att misslyckas.
När barnet blir friskt däremot så kan man köra på enligt konstens alla regler.
kram
kaxiga storebror på 15 vårar
illbattingen på 2 år och 10 månader
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader