Hej
Jag skulle behöva lite tips hur jag får i extra fett i maten när lilltjejen bara vill äta själv. Det var lättare att blanda ned lite fett när hon åt mosad mat. Vad finns det för plockmat som är fetare? (Nyttig sådan förståss )
Tacksam för tips!
Pasta slungad i smör, ätes även kall.
Avokado m.m. kan du ge på en liten gaffel, vi hade små träpinnar som vi satte mat på och Tor plockade gladerligen dessa. Även protein är bra!
Ostärtningar, grönsaker i tärningar med smör, under klistrade favoriter i mattråden finns recept på olika färser, jag gjorde med ägg, fisk och grädde, kallnade och skar i tärningar, lika bra som burkmat hemlagat och gott!
Tor 2006 BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.
Hej hej!
Jättebra tips! Det måste jag också testa. Det jag funderar över är hur det är med saltet. Har läst någonstans att man inte ska ge barn under 1 år saltad mat och leverpastej innehåller väl en del salt.
Jag har varit jättepetig och plockmaten blir ju ganska begränsad. Plus att när vi äter korv, köttbullar och annat som innehåller masssa salt har honinte fått smaka och blir jätte arg.
Hur stora mängder salt kan man ge små 9 månaders?
Ger ni osaltat smör? och hur är det med salt i bröd man köper?
/Anki
Mamma till 2 underbara tjejer födda i mars 04 och september 08
Efter sex månader tål njurarna lite salt, men i små mängder. Lite tillsatt salt i mat (typ leverpastej, korv, ost, köttbullar etc) går bra, men man ska vara sparsam och inte salta extra i kokvatten och annat.
Hej och tack för ditt svar. Testade minismörgåsar i morse och gissa om det blev populärt. Hennes min kommer jag aldrig att glömma. Den lyckan att få något nytt ochinte den tråkiga gröten varje morgon. Den lyckan såg man verkligen i ögonen!
Mamma till 2 underbara tjejer födda i mars 04 och september 08