In Treatment

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Ewa

In Treatment

Inlägg av Ewa »

Är kär :heart: ... i en tv-serie :shock: Hur DET nu gick till :roll:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Så mysigt :wink: :?: Får man fråga vem den hemliga kärleken är?
Ewa

Inlägg av Ewa »

Ja, alltså. Kärleken är ju då inte alls hemlig. Och det ÄR en tv-serie. Som heter In Treatment. Och kärleken är till skådespelarna, dialogen, regin, det lågmälda (nåja) samtalet människor emellan. En raritet i dessa dagar. Så, ja. Jag är kär. Helt enkelt.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Ahaa! Den har jag inte alls hört talas om! Kanal? Kanske måste titta då :lol:
Ewa

Inlägg av Ewa »

SVT2 kl 19 varje vardag :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag blev taggad av den här tråden så jag såg mitt första avsnitt igår. Snubben och frun var på terapi. :sleep: Not my cup of tea, haha! :lol: I alla fall inte det avsnittet. Cirkelresonemang och hjärngräv utan poäng. Kändes det som. Sen har jag lite svårt för serier där gamla gubbar ska ha drösvis med smarta snyggbrudar omkring sig, hur realistiskt är det? :roll: Känns lite förlegat rent genusmässigt. :wink: Men jag kanske bara hade en dålig TV-dag? :lol:

Kram Jannika
Ewa

Inlägg av Ewa »

Ja, du, Jannika :lol: Det är väl som det mesta. Man får ge det några episoder innan man förstår poängen 8) och inse att man a) vidhåller sin första ståndpunkt eller b) ser att det är på väg någon stans dit man vill följa med.

Jo, killen är ju själv terapeut. Det är ju det hela prylen handlar om. Så många terapeuter har jag inte uppsökt i mina dagar. Så det är inte där tjusningen ligger för mig. Utan i samtalet. Utan springet. Även om jag älskat Vita Huset och House och annat spring åt alla håll och kanter och rapp dialog, så var det rätt fräscht med sitta-stilla-samtal. Tyckte jag. Och att hans fru var fräsch trots att hon var i stort jämngammal, och att terapeutens terapeut var, typ 20 år äldre, men fortfarande fräsch, spelar ju ingen räkmacka för mig eftersom jag tycker att just den skådisen är det fräschaste som tv kan uppbåda 8) :lol:

Men allvarligt så ser jag inte genusproblematiken här. Han träffar samma patienter varje vecka och man får följa en tonårsflicka, en 30-årig kvinna, medelålders man och ett par på väg mot skilsmässa. Och på den femte dagen träffar han sin egen terapeut... Inget för action-älskare mao :lol: Men för mig :thumbsup: :heart:
Lillamolntuss

Inlägg av Lillamolntuss »

Digitalboxen programmerad!
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tittade på några avsnitt idag, repriserna. Men det blev lite hackat och malet, men det verkade rätt bra :D :!: Lagom söndagsprogram när regnet öser ner :wink: måste nog se några avsnitt i veckan också!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Det långsamma tempot är helt OK för mig, jag blir yr av blodådersåkningarna i CSI och snabba klipp i actionfilmer. :lol: Samtal är min bag också. :D

Vad gäller genus hade jag hellre sett en serie med en äldre, not so snygg (smaken är olika, jag vet, men inte är karln snutfager) kvinna med stor kompetens och status som höll på att skilja sig från sin babe till man och som kurtiserades av en ung manlig patient. DÅ hade jag blivit riktigt intresserad, haha!

Men jag har som sagt bara sett ett avsnitt och du säljer ju in den bra så jag kanske får ge den en halvtimme till. :heart:

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"