dottern på nyss fyllda 3 år har precis blivit bästa vän med frasen "jag vill inte",
så min fråga är då helt kort: Hur besvara då hon använder sej av detta i sängen vid läggdags? Inte innan, då är det helt ok. Och inte när vi drar den sedvanliga visan och aftonbön...men sen när jag går och säger godnatt min skatt..DÅ! Jag går bara ut o säger en gång till godnatt, och besvarar kanske ytterligare nån gång på samma sätt när hon upprepar sej att hon inte vill ligga i sängen.
Är det så jag ska fortsätta?
Ska väl tillägga ännu att vissa kvällar "försöker" hon hålla sej vaken med att fortsätta gnälla och "leka" i sängen.Liksom om vartannat: gnäller emellanåt för att eventuellt få uppmärksamhet (?), vilket hon inte får då, och sitter (tyst) i sängen och leker med gosedjuret och trasan. Eftersom hon är tyst, så är det ju inte mycket man kan påminna om med en ramsa.
Ja, kan bara gratulera mej själv till att just uppnått denna "jag vill inte-period", det tog länge innan den kom på ett mera påtagligt sätt, men hej bara...här e man nu då
Och detta precis nu när vi äntligen skulle försöka få henne torr, då vill man inte på pottan mera.....