Hur besvara detta "jag vill inte" vid läggningen.

Låst
saroza
Kontakt:

Hur besvara detta "jag vill inte" vid läggningen.

Inlägg av saroza »

Hejsan,

dottern på nyss fyllda 3 år har precis blivit bästa vän med frasen "jag vill inte",
så min fråga är då helt kort: Hur besvara då hon använder sej av detta i sängen vid läggdags? Inte innan, då är det helt ok. Och inte när vi drar den sedvanliga visan och aftonbön...men sen när jag går och säger godnatt min skatt..DÅ! Jag går bara ut o säger en gång till godnatt, och besvarar kanske ytterligare nån gång på samma sätt när hon upprepar sej att hon inte vill ligga i sängen.

Är det så jag ska fortsätta?

Ska väl tillägga ännu att vissa kvällar "försöker" hon hålla sej vaken med att fortsätta gnälla och "leka" i sängen.Liksom om vartannat: gnäller emellanåt för att eventuellt få uppmärksamhet (?), vilket hon inte får då, och sitter (tyst) i sängen och leker med gosedjuret och trasan. Eftersom hon är tyst, så är det ju inte mycket man kan påminna om med en ramsa.

Ja, kan bara gratulera mej själv till att just uppnått denna "jag vill inte-period", det tog länge innan den kom på ett mera påtagligt sätt, men hej bara...här e man nu då :)
Och detta precis nu när vi äntligen skulle försöka få henne torr, då vill man inte på pottan mera.....
Julia 04.05.2006 (40+6)
Ted 03.02.2009 (40+14)
HÖNSMAMMA

Inlägg av HÖNSMAMMA »

Hejsan!

Javisst är dottern i trotsen och ifrågasätter självklarheter! :) Här handlar det om att hålla huvudet kallt och upprätthålla den självklara attityden "Nu är det natt och då sover man". När min son var i samma fas gjorde jag som du och det gick snart över - han fick bekräftelse om att det som tidigare varit självklart fortfarande gäller.

Lycka till!
/Kristiina
En Mr A född juli -05, kurad feb -06
En Ms L född juni -07, standardmodellad i Gastsjön aug -07
En Ms M född feb - 14 (prematur 6-7 veckor) standardmodellad redan på sjukhuset. ;)
saroza
Kontakt:

Inlägg av saroza »

Hej,
verkar vara nåt fel nånstans, denna rubrik finns två gånger i detta forum!

Så kan någon vänligen radera ena tråden.

TACK!
Julia 04.05.2006 (40+6)
Ted 03.02.2009 (40+14)
Sagalinda
Kontakt:

Inlägg av Sagalinda »

Hej! Jag låter tråden vara kvar eftersom du fått ett svar av hönsmamma i den, men inga fler inlägg ska göras på denna tråd som jag nu förklarar stängd.
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Låst

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"