Behöver lite råd och dåd ang vår kille som bara sätter sig upp när vi ska lägga honom.
Han kurades vid 6 mån och vi är mycket nöjda med resultatet. Det har gått lite upp och ner med hans sovningar men han är ju ett barn och inte en robot...tur det
Nu har han som sagt börjat att sätta sig upp när han ska sova för natten. Jag har läst lite trådar om barn som ställt sig upp men tycker inte att tipsen riktigt passar för oss. De barnen verkar "inte veta" hur man lägger sig igen. Leo kan sätta sig, ställa sig, krypa mm.... det han inte kan är att vända sig från rygg till mage...
Så här går det till en kväll...(har pågått ca 1v...)
19.30 skrattas till sängs och läggs ner med besked. Så fort han närmar sig madrassen så börjar han gråta men jag tar mig därifrån med ramsan. Innan jag hunnit ramsa klart så har han satt sig upp...(jag hör det eftersom han inte längra gnäller ner i madrassen...) Jag har låtit honom hållas en stund men efter ca 5 min sprängs mitt hjärt då han låter så ledsen. Så jag går in och börjar om för att 5 min senare gå in och börja om... Denna cirkus kan upprepas ca 5-6 ggr innan han somnar av utmattning.
Jag läste i någon tråd att man skulle jobba med att bara ramsa och att barnet lägger sig när det blir tillräckligt trött...men det känns inte riktigt rätt med tanke på att han låter så ledsen.
Skulle hemskt gärna vilja få bukt med detta.
Snälla snälla hjälp!!
Kram Hannah