Nu måste jag fråga lite om ramsan. Har läst det som står i BB och Sova-hela-natten boken om ramsan men jag känner mig lite osäker....vi kör ju ingen kur och då ska jag väl införa ramsan "baklänges".
Så här ser våra kvällar ut:
18.30 nattblöja och pyjamas på! Hon älskar att ligga på skötbordet och sprattla, så vi låter det ta lång tid. Pratar om dagen som varit, försöker få till lite skratt

18.45 Nattslurk
19.00 Lägger henne
på rygg i sängen. Leker lite titt-ut med snuttetrasan för att få till ett sista leende. Lämnar henne så, ibland (typ 1 gång av 10) somnar hon så och då går jag in och vänder henne på mage. Annars väntar jag tills hennes joller övergår till irriterade frågor och då går jag in och vänder henne till mage. Lägger tillrätta, backar bort från sängen och väntar tills jag tror att hon nästan sover, då ramsar jag ganska tyst samtidigt som jag backar ut från rummet. Är det rätt???
Ibland när jag vänt henne på mage måste jag buffa lite för att hon ska komma till ro, ska jag då avsluta buffandet med ramsan? Eller ska jag även då vänta tills hon nästan sover. Vi har kört ramsan 2 kvällar.