JAg tänkte dela med mej vårt knep att fixa bilresorna med en som verkligen avskyr babyskyddet och bilresor.
Vår Ted har verkligen gallskrikit vid varje bilresa, vad man än gör. Den korta resan till affären kan vara en ren plåga, för han skriker förbrilt på färden som tar högst 5 minuter.
De gånger vi ska förflytta oss (inte då till matbutiken, men annat) så gör vi det vid sovtider och lägger honom som vanligt i vagninsatsen. då han somnat flyttar vi vagninsatsen på bakbänken och sätter fast den med säkerhetsbältet. Där får han då sova på mage som han brukar, och kan fortsätta göra det då ,man är framme.
Det finns ju nät att spänna över, så det borde inte vara ett "osäkert" sätt att förflytta dem på.
Sen när man kan köpa en större modell bilstol får man ju hoppas att han trivs bättre.
JAg har ju fått så himla mycket hjälp här på tråden, så ville dela med mej av nåt som verkar funka för oss, som tips för de som läser och för de som ska tipsa vidare till andra.
Annars bra, han äter en hel del redan förutom amningen; lunch (grönsaker+ sötpotatis med BM), fruktpure´till mellis och gröt till kvällsmål. Plommonpuré verkar vara stora favoriten och han ska minsann ha en skvätt plommonpure´på ändan av varje sked lunch och kvällsgröt. Bortskämd eller
ETT dilemma kvarstår, det är att han skriker varje gång han läggs ner för att sova fortfarande. Tyvärr. Ett strålande glatt barn blir alltid lika "lesset", synd.
Jag kämpar på att införa ramsa, än så länge har den ingen effekt.
Må så gott!