Har en liten situation som återkommer flera gånger om dagen och börjar nu tröttna ordentligt på den. Min lilla tjej är 27 månader, och vi börjar känna av lite trots här och där. Det vanligaste är att hon slänger saker, som värsta sexmånaders bebis. Det mesta hon håller i handen åker ned i golvet, med ett nöjt uttryck 8) . Kortlekar, glas, mina solglasögon som jag då bett henne hålla försiktigt slängs hårt i golvet om och om igen, och när jag då säger att oj då, råkade solglasögonen ramla i golvet, det ska dom inte göra, eller alternativt, vi slänger inte saker i golvet, vi lägger fint på bordet istället, och så plockar vi upp grejorna med min hand på hennes hand (och under tiden ser hon så nöjd ut, alternativt klagar lite, men låter mig styra hennes slappa hand och plocka upp). När jag säger ”vi slänger inte bla, bla, bla” tittar hon på mig med det mest odrägligt utmanande uttryck, behöver säkert inte förklara för föräldrar med barn i samma ålder, men hakan tappas mot ena axeln, ögonbrynen åker upp, munnen prutar lite som en liten bebis ......... Spears och hon stirrar mig stint i ögonen som ”och vad tänker du göra åt saken, då”
Häromdagen slängde hon grej efter grej (och till och med en docka hårt på katten, då höll bägar’n på att rinna över
Ja, vad sjutton gör jag för fel, för slängandet fortsätter