Hallojsan!
Nu behöver jag lite peppning här
Ska ta tag i nätterna på allvar nu, det ska slutas serveras mat nattetid. Grabben vill ju knappt ha frukost sen, så inte tror jag att han hungrar bort under natten
Jag har nu börjat ha honom i spjälsängen, tyckte att han skulle få det bekvämare där, vagnen blir lätt svettig, då madrassen e så tunn, även om han bara har en tunn filt över.
Sitter själv uppe med tuppen, efter att jag blev sömnlös då jag hade matat vid 4.30..men bra tidpunkt att va uppe, man har ju lugn och ro och får nåt gjort!
Till saken nu då!!
Inatt när han började böla vid 1.30 så gjorde jag inget på ca 2 minuter, men sen gick jag upp och buffade och sa ramsan...kändes mest som skriket stegrade sej då, men han gav sej ändå fort efter. Vid 4.30 ammade jag, och han somnade direkt om. Än så länge e tyst. Klockan e 6.15.
Vad jag främst vill ha lite feedback på är detta med att ingripa vid uppvak. Han skriker ofta upp sej lite, men brukar sen ge med sej ganska fort. Hur ska jag gå tillväga, tidigare drog jag i vagnen. Nu har jag ramsa o buff att ta till, alternativt ingenting. Jag vet ju inte huruvida han förstår sej på ramsan ännu, men jag har börjat sätta in den iaf. Det enda förargliga är att då jag gör bekräftelseramsan, så sätter han igång igen!! Det känns som jag stökar till med med mina "ingripanden". På dagen gör jag ingenting vid 45-minuterskarven, han sover gott efter 1-2 minuter. Men skarvproblemet e kvar (men det går bättre o han somnar fort om), en gång sov han över det.
Men med buff o ramsa har jag nu betydligt sämre verktyg!
Han skriker ju bara mera då. Samtidigt som man nästan måste ha en ramsa, vad gör man annars i framtiden, han kan ju inte sova i vagnen jämt! Och något "måste" jag ju göra, annars blir ju allt mera en s.k. "skrikmetod".
Tacksam för tips, eftersom maken o dottern ska sova vid sommarstugan inatt, så då stör vi ingen ifall det skriks när ingen mat serveras.
Det känns som jag alltid vill skona alla andra, och drar i vagnen jämt eller bjuder mat för att slippa skrik o att hela huset e vaket i vargtimmarna. Med hela huset menar jag väl främst dottern då..
Ja just det: borde kanske tillägga att han numera äter gröt varje kväll vid 18-tiden och tar en nattslurk på det före kl 19. Igår gav jag potatis-morotspure´på eftermiddagen och tänkte fortsätta med det.
Må så gott i vårsolen