Elle: Jag fattar faktiskt inte var dagarna tar vägen. Det kan ju rimligtvis inte bara vara hos mig det är såhär. Fast jag tycker man upplever det allra tydligast under graviditet. Först segar man sig igenom v.4-7, inväntar spänt v.12 och perioden med fvp och ul och sen vips är man snart i v.24 (på måndag)

Stor kram till vår fina Elle
Snark: Tack för din hälsning, vad roligt

Hoppas allt är bra med dig
*frieda*: Tack för din omtänksamma fråga

(från en gnällallergiker till en annan

). Diabetesen är ungefär som den var under Lani-graviditeten. Successivt sämre men så är det ju för alla kvinnor även om de flesta inte hinner nå över gränsvärdena.
Jag håller värdena i schack med strikt kost. Förra graviditeten fick jag strida ganska rejält mycket för att få köra mitt eget race men nu har de väl tröttnat på mig antar jag. Eller så har det blivit mer accepterat att det faktiskt är möjligt att undvika insulin även om man har höga värden redan tidigt i graviditeten. Fast då gäller ju liksom inte sjukvårdens kostråd... (smörgås, pasta etc.)
Det är en lite märklig upplevelse dock med vikten. Det går ju bevisligen alldeles
utmärkt att tjocka till sig på lågkolhydratkost (ni skulle se mig bara...) men jag möts trots detta av gillande nickningar. Annars hör man ju ibland att det bannas angående vikten på MVC landet runt men det kanske bara är en skröna.
Fast jag går inte på särskilt många besök och vad gäller diabetesen lyckades jag övertala Östra att få sköta det på egen hand. Det känns bra.

I veckan fick jag tid för snittet

Tisdagen den 15/9. Hade ju visserligen varit häftigt med 28/9 men det hade varit för nära BF.
(28/9 är kul om man är lite siffergalen, barnens födelsedatum hade då varit 050622, 070724, 080826 och 090928 men det får gå bra ändå

).

Stor kram från Nancy