Vår son som alldeles strax blir två och ett halvt år, har börjat trotsa och testa oss ordentligt på sista tiden. Det hör ju till denna ålder, och nu har det tagit fart vill jag lova
Storasyster har alltid hållt sin moralflagga högt, och sagt till andra barn om de tex påstått att en tredje inte får vara med i leken osv. Sådan har denne lille man oxå varit (blev helt förtvivlad när vi läste "Malla handlar" eftersom Malla vid ett tillfälle säger "Dumma mormor"
Men nu, nu är det annat ljud i skällan! Var och varannan minut hör vi "dumma mamma", "dumma pappa", dumma Ebba", "dumma katten" osv. Vi kör med OJ:et och rättar till det som sagts. Men jag måste säga att det inte har någon större inverkan på detta beteende.
Nu undrar jag om man "får" säga ifrån på skarpen ("nej, så säger vi inte" el dyl)? Eller ska vi bara ignorera det som om ingenting hade hänt? Svårt! :-k
Just nu är det oxå väldans mycket handen om handen, eftersom han gång på gång häller ut diverse lådor med lika diverse innehåll och sedan inte vill plocka tillbaka. "OJDÅ
Behöver lite stöd och råd!