Bortbjudna - hjälp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mejja

Bortbjudna - hjälp

Inlägg av Mejja »

JA vi var då bortbjudna igår kväll. VAgnsinsatsen och täcket och kaninen tog vi med. MAt hade hon fått innan o amningen hade vi kvar, Alla åt o hade det trevligt o mitt huvud gick alla ramsor x4, x6, x8... tänk att livet bytts till ramsor och att nya ord som buffning nu är vardagsmat, på bara en vecka.
När klockan blev slagen så gick vi upp på över våningen och ammade i lugn o ro. Busade till lite skratt, så gott det nu gick med världens tröttaste lilla dotter. JAg hängde för ett skynke på liggdelen på vagnen, buffade lite o ramsade. När hon "svarade" o inte var gnällig gick jag ner och där stod hon kvar o sov HELA kvällen. Hemma sedan lyfte vi bara över henne i sängen o hon sov till 01.45, 04.35 och till sist 07.30 då det fick bli dag trots att hon nog skulle sova t 8 egentligen. Jag är helt förbluffad och glad och TACKSAM till metoden!!
Mamma till Alice 0807, Ebba 9709. Axel 9411
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Ja,visst är det helt otroligt underbart!
Vissa som (inte egentilgen vet vad det hela handlar om)tycker det verkar vara så att man blir så låst,...fast det egentligen är helt tvärtom.
Allt går så smidigt liksom.

Underbart att höra!!!
/kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Tack för att du delar med dig.

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Mejja

Natten bra, dagen sådär

Inlägg av Mejja »

Nu när då nätterna är bra så blir dagarna upp o ner i stället känns det som. Hon vill verkligen inte komma till ro särskilt länge. Eller jag vet hur jag ska komma in i ngn bra rutin. Hon kanske är på väg från tre till två tillfällen på dagarna...?
idag: sov 9.50 - 10.20 och sedan 14- 15.15 och var FRUKTANSVÄRT ARG i vagnen innan hon somnade. Vår natt är 20-7.30 ( kanske att "natten" kommer att bli till 8.00 men hittils har jag inte lyckats söva om henne den sista halvtimmen.)
Ikväll kändes hon lite övertrött för att komma till ro snabbt men är absolut inte arg eller upprörd uta bara "pratig" och sprattlar. Efter många ompackade små "sovsäckar" med buffning o vår ramsa så sover hon nu gott.
Jag ger inte upp men behöver lite råd om hur jag ska göra på dagen.
Mamma till Alice 0807, Ebba 9709. Axel 9411
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Hej

Ja,som du själv är inne på så är det nog tid att dra ner till två lurar.
Har du läst denna tråd om scheman och mattider?:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=153

En tiomånaders behöver sömn runt 14timmar/dygn.
Har ni 11.5timmars nätter så blir det 2.5timme som du får fördela på dagen.

Börja där tycker jag.

/kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"